سرمایه‌گذاری « شبریز » در سال آینده

02:33 - 1400/01/18
پالایش نفت تبریز از گام بلند سرمایه‌گذاری 1.6 میلیارد یورویی برای تولید روغن موتور و کاهش مازوت به کمتر از ۱۰ درصد در سال آینده خبر داد.

 غلامرضا باقری؛ مدیر عامل پالایش نفت تبریز در این باره می‌گوید: این مجموعه پروژه‌های احداث واحدهای گوگردزدایی از نفت گاز با هدف تولید محصول مطابق استاندارد یورو چهار را در دستور کار دارد. «شبریز» همچنین قصد دارد نصب واحد بازیافت گازهای انتهایی گوگرد‌سازی به منظور افزایش راندمان بازیابی گوگرد از ۹۵ به 99.5 درصد را پیش ببرد.

پالایش نفت تبریز از سال ۹۲ تا ۹۵، ۳۰۰ میلیون یورو بهره‌برداری از طرح‌ها داشت که بیش از ۱۰۰ میلیون یورو، محصول هم آماده بهره‌برداری است. به گفته مدیرعامل، «شبریز» یک گام بلند سرمایه‌گذاری 1.6 میلیارد یورویی را برای تولید روغن موتور و کاهش مازوت به کمتر از ۱۰ درصد در سال آینده در دست اقدام دارد. باقری در خصوص انتقال مالیات ارزش افزوده پرداختی از تهران به استان گفت: در صورت تحقق این موضوع، مالیات این شرکت به بیش از ۳۵۰ میلیارد تومان در سال خواهد رسید. ۹۰ درصد محصول‌های پالایش نفت تبریز به دولت فروخته می‌شود و تنها ۱۰ درصد محصول‌ها به صنایع پایین‌دستی فروخته می‌شود.