نوسان نفت برنت در محدوده 70 دلار

00:22 - 1400/01/18
با وجود رشد قیمت نفت خام در معاملات صبح امروز، رفته رفته قیمت نفت برنت به محدوده منفی خزید و نفت وست تگزاس نیز کمی از سقف ساعت های اخیر فاصله گرفت.
نوسان نفت برنت در محدوده 70 دلار

تضعیف دلار در اواخر هفته گذشته بار دیگر سطح تقاضا را در بازارهای کالایی از جمله بازار نهاده های انرژی بالا برده است. به تبع این امر صبح امروز قیمت نفت برنت و وست تگزارس سیری صعودی را تجربه کرد اما در ادامه به تبع فشار ناشی از شناسایی سود و همچنین افزایش تعداد دکل های حفاری ایالات متحده شاهد تزلزل معاملات بودیم.

پس از رشد نسبتا ملموس قیمت نفت در 10 روز اخیر، بخشی از سرمایه گذاران در حال بستن موقعیتهای معاملاتی خود به منظور شناسایی سود هستند  که این امر نیز فشاری در جهت کاهش قیمت بر معاملات این محصولات به ویژه نفت برنت ایجاد کرده است.

در عین حال موسسه بیکر هیوز در پایان هفته اعلام کرد که تعداد دکل های حفاری در ایالات متحده در هفته منتهی به 19 ژانویه با افزایشی 12 عددی به 759 دکل رسیده است. همین امر نیز با بهبود چشم انداز تولید نفت ایالات متحده معاملات نفت متاثر کرد.

هم اکنون قیمت هر بشکه نفت خام برنت برای تحویل در ماه مارس با افتی 0/2 درصدی  در سطح 70 دلار قرار دارد. نفت خام وست تگزاس در قراردادهای ماه فوریه 0/17 درصد گران شده و در سطح 66/25 دلار قرار گرفته است.