دو تقاضای فعالان بازار سرمایه

معاون نظارت بر بورس ها و ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار، از تقاضای فعالان بازار برای انتشار همزمان گزارش تفسیری مدیریت و پیش‌بینی عملکرد آتی شرکت‌ها خبر داد.

حسن امیری در این باره می‌گوید: سازمان بورس و اوراق بهادار قبل از اعمال اصلاحات در دستورالعمل‌های افشا، معاملات و پذیرش، در فراخوان عمومی نظرات فعالان بازار را دریافت و در نسخه نهایی دستورالعمل‌ها لحاظ کرد. با این حال درخواست برخی فعالان بازار سرمایه این است که همزمان با انتشار گزارش تفسیری مدیریت، گزارش پیش بینی عملکرد آتی شرکت‌ها نیز کماکان افشا شود که این پیشنهاد را جهت تصمیم گیری نهایی به اعضای هیات مدیره سازمان منتقل خواهیم کرد.

امیری با بیان اینکه مفروضه‌های پیش بینی عملکرد ناشر در گزارش تفسیری مدیریت نیز قابل گزارش خواهد بود، تصریح کرد: ضوابط گزارش تفسیری مدیریت و راهنمای به کارگیری آن تدوین و منتشر شده است. در گزارش تفسیری مدیریت، مدیر واحد تجاری می تواند کلیه مفروضات تحت کنترل را در بخش اطلاعات آینده نگر افشا کند. علاوه بر این در استعلام به عمل آمده از کمیته فنی سازمان حسابرسی، اظهار نظر حسابرس نسبت به گزارش تفسیری مدیریت مطابق با استاندارد بین المللی حسابرسی شماره 720 بلامانع است.

معاون نظارت بر بورس‌ها و ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار تاکید کرد: بررسی‌های صورت گرفته حاکی از این موضوع بود که حذف گزارش پیش بینی عملکرد منجر به کاهش زمان توقف طولانی مدت نمادها می‎شود.

Submitted by admin on