فولاد شانگهای باز هم گران شد

21:41 - 1400/01/17
با عبور قیمت بیلت از مرز 600 دلار در بازار نقدی چین در روز گذشته، بار دیگر معاملات محصولات فولادی در بازار آتی شانگهای سیری رو به رشد را در صبح امروز تجربه کرد.
فولاد شانگهای باز هم گران شد

با وجود اینکه بازار نقدی فولاد عموما از معاملاتی آتی شانگهای جهت می گیرد اما عبور قیمت بیلت در بازار نقدی تانگشان از مرز روانی 600 دلار در روز گذشته تبدیل به عامل محرکی برای معاملات آتی محصولات فولادی بازار آتی شانگهای در ظهر امروز شد.

همچنین موجودی محصولات فولادی در انبارهای معامله گران چینی کماکان در حال کاهش بوده  و همین امر نیز نیز مزید بر علت شده تا کماکان قیمت ها در کانال صعودی باقی بمانند.

در این میان بسیاری از معامله گران در بازار آتی شانگهای پس از جهش اخیر قیمت منتظر اتمام سیکل صعودی در قراردادهای آتی هستند  و به محض دریافت سیگنالی در این جهت موقعیت فروش اخذ خواهند کرد و در عین حال دارندگان موقعیت خرید نیز دیر یا زود در جهت شناسایی سود اقدام خواهند کرد. این امر می تواند بازار را در آینده نزدیک وارد فاز اصلاح قیمت کند.

در معاملات ظهر امروز بازار آتی شانگهای هر تن نورد گرم فولادی در پر حجم‌ترین قرار داد با افزایشی به میزان 6 دلار در 618 دلار قرار گرفت. میلگرد در سررسید مشابه 4 دلار رشد کرد و به قیمت 615 دلار رسید. (نرخ برابری دلار به یوان چین در روز سه‌شنبه برابر با 6/61 است).