ثبات قیمت پی‌وی‌سی در بازارهای آسیایی

17:23 - 1400/01/17
با اتمام مذاکرات میان خریداران و فروشندگان پی وی سی بر سر قراردادهای ماهانه، این محصول روند با ثباتی را در بیشتر بازارهای آسیایی تجربه کرد.

پلاتس: مذاکرات بر سر قراردادهای ماه آگوست در هفته گذشته به پایان رسید و همین امر نیز منجر به پایین آمدن ملموس سطح فعالت‌ها در بازار چین و هند و ثبات قیمت در این مناطق شد.

در این میان با کاهش عرضه پی وی سی از سوی چین به بازارهای آسیایی، فعالان بازار از تمایل خریداران به محموله‌های خاورمیانه در این هفته‌ها خبر می‌دهند. کاهش تولید پی وسی سی بر پایه کاربید در چین به علت محدودیت‌های زیست محیط وضع شده از سوی دولت این کشور منجر به کاهش عرضه از سوی چین شده و به نظر می‌رسد که با این وضعیت می‌توان شاهد افزایش قیمت پی وی سی  به خصوص در بازار وارداتی هند باشیم.

بر این اساس این هفته نیز هر تن پی‌وی‌سی در قراردادهای سی اف آر چین در هفته منتهی به چهارشنبه گذشته بدون تغییری ملموس در سطح 890 دلار قرار گرفت. قیمت در قراردادهای سی اف آر جنوب شرق آسیا 10 دلار پایین آمد و به 860 رسید. در قراردادهای سی اف آر هند قیمت تغییری را تجربه نکرد و این محصول در سطح 950 دلار معامله شد.