بار مسئولیت سنگین ریاست سازمان بورس / تداوم خروج پول از بازار

Submitted by karkhane on

اما بورس تهران همچنان بدون و سرپرست و رئیس به کار خود ادامه می‌دهد و هنوز سکان‌دار بعدی ریاست مشخص نیست. ریاستی که مسئولیتی سنگینی به گردن خواهد داشت . چرا که بازار سرمایه همچون سنوات گذشته نیست و بعد از سال 1399 ، پیدا شدن ماینر در ساختمان بورس ، تامین مالی دولت از بازار و حالا وام‌های دریافتی موضوع کاملا متفاوت‌تر شده !

اهالی بازار سرمایه از رئیس جدید انتظارات بیشتری دارند و این موضوع کار را برای آقای رئیس سخت و سخت‌تر خواهد کرد تا در نهایت کار بتواند نام نیکی از خود در تاریخ بازار سرمایه به جای بگذارد.

سود دکتر عبیدی به صورت تلفیقی

Submitted by karkhane on

اما در ادامه گزارش با افزایش هزینه‌های مالی همراه شده و در نهایت سود خالص 791 میلیارد تومانی را در دفاتر خود ثبت کرده است که این رقم 21 درصدی نسبت به دوره قبل کاهش یافته است.

تعداد نمادهایی که در انتهای هفته گذشته اقدام به انتشار اظهارنظر حسابرسی و بازرس قانونی خود در خصوص افزایش سرمایه کردند قابل توجه بود. نمادهای ولشرق ، ثپردیس ، وثنو ، کزغال و دعبید این گزارش را در سامانه کدال بارگذاری کردند.

 

برچسب‌ها

سرمایه مورد نیاز برای رشد 8 درصدی چقدر است؟

Submitted by karkhane on

بازار به واسطه صحبت‌های وزیر اقتصاد، روز گذشته رخ مثبتی را به خود گرفت. انتظار می‌رود امروز هم بازار واکنشی مشابه به سخنان رییس‌جمهور داشته باشد.

برچسب‌ها

برگشت اعتماد به بورس از زبان همتی / چالش بنزین در دولت پزشکیان

Submitted by karkhane on

به همین بهانه مجددا گزارش های مربوط به تاریخچه افزایش قیمت بنزین و همچنین میزان ناترازی بنزین در 2 سال گذشت در فضای مجازی دست به دست شد.

اما عبدالناصر همتی در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری در ادامه صحبت‌های مطرح شده توسط ریاست جمهوری عنوان کرده که جامعه توان تحمل شوک گرانی بنزین را ندارد! همتی در ادامه همچنین به وضعیت بازار سرمایه اشاره و عنوان کرده است که اعتماد را به بازار سرمایه باز می‌گردانیم!

تک نرخی کردن ارز با همکاری بانک مرکزی و جلوگیری از تصمیمات خلق الساعه از دیگر اقداماتی است که وزیر اقتصاد به دنبال به ثمر رساندن آنها است.

لیست بحران‌های چهار ساله بورس/ کاهش تعداد نرخ‌های ارز

Submitted by karkhane on

اهالی بازار سرمایه چشم به آزادسازی پول‌های بلوکه شده در ثبت نام ایران خودرو دارند اما شواهد نشان می‌دهد که مقصد این پول‌ها به سمت بازار سرمایه نخواهد نبود چرا که ورود پول حقیقی به صندوق‌های طلا و معاملات شمش در بورس کالا چیز دیگری را نشان می‌دهد .

 همچنین افزایش نرخ دلار که البته تا حدی به تنش‌های منطقه‌ای نیز برمی‌گردد دیگر نشانه‌ای است که عدم تمایل سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه را نشان می‌دهد.

تجدید ارزیابی‌های بی‌نتیجه/ واکنش مثبت بازار به کابینه جدید

Submitted by karkhane on

از حوالی پاییز سال پیش در بازار بحث تجدید ارزیابی دارایی‌ها به راه افتاده بود که می‌توانست برای رشد بازار سرمایه مفید باشد اما تعدادی از این تجدید ارزیابی‌های بازار همچنان بی‌نتیجه مانده  و افزایش سرمایه مخابرات ایران به عنوان سنگین‌ترین افزایش سرمایه در بین نامه‌نگاری‌ها غرق شده است.

اما مهمترین خبر برای بازار در شهریور افتتاح و تاسیس تالار ارز توافقی در مرکز مبادله است ( هرچند که این اتفاق باید در بورس کالا رقم می خورد) .

برچسب‌ها

شروع بازار با کابینه جدید دولت/ فراهم‌سازی کاهش نرخ بهره

Submitted by karkhane on

به گفته فعالان بازار، وضعیت بورس برای این روز نشان می‌دهد که بازار به کابینه جدید چقدر امیدوار است.

امیدواری که برای صنایع مختلفی همچون سیمان و دارو که در برنامه‌های گذشته در مورد آن صحبت کردیم و همچنین طلب 2 میلیارد دلاری اوره‌سازان، قیمت‌گذاری دستوری، نرخ ارز، نرخ گاز و بودجه‌بندی سال 1404 از جمله مواردی است که بازار انتظار دارد دولت چهاردهم برخورد منطقی و علمی با آن داشته باشد.

البته حسب دستور سازمان بورس دامنه نوسان تا اطلاع ثانوی در محدوده‌های مثبت و منفی 2 درصدی باقی ماند.

برچسب‌ها

گلایه اهالی بازار سرمایه از وعده‌ها و تصمیمات/ آرامش در بازار داخلی ارز

Submitted by karkhane on

اما ناصر پور به عنوان نایب رییس هیات مدیره سازمان بورس در واکنش به این موضوع عنوان کرده که : اصلا  پیشنهادی در خصوص صندوق های اهرمی در هیات مدیره سازمان مطرح نشده است!

اهالی بازار همچنان از روند تصمیمات نرخ خوراک از سال گذشته تا کنون و همچنین سایر اقدامات بانک مرکزی و سازمان بورس گلایه دارند و بابت مطرح شدن این موضوع نگران ایجاد چالش جدید در بازار بودند که نتیجه آن روی تابلوی معاملاتی صندوق‌های اهرمی‌ دیده شد.

روزهای طلایی بورس کالای ایران/ چک بانک مرکزی پشت باجه بورس

Submitted by karkhane on

اولین رکورد فروش طلا در بازار بورس کالا به اسفندماه 1402 بر می‌گردد که حجم بیش از 843 کیلوگرمی را به خود دید.

اهالی بازار یکی از مقاصد خروج پول‌های حقیقی از بازار بورس تهران را گواهی سپرده شمش کالایی عنوان می‌کنند. همچنین صندوق‌های طلا در بازار دیگر مواردی است که مورد توجه اهالی بازار قرار گرفته است. هر چند که بازار سنتی نیز با استقبال خریداران روبه‌رو شده است.

قادر معصومی، مدیر نظارت بورس‌ها عنوان کرد که پیگیری‌های ما از سمت سازمان بورس به جهت واریز 10 همتی که قرار بود از سوی بانک مرکزی پرداخت شود در حال انجام است، اما بانک مرکزی هنوز مجوز واریز را صادر نکرده است!

رشد حواله دلار نیمایی و حذف ارز 28500 تومانی/ انتصابات جدید دولتی!

Submitted by karkhane on

در مقابل شرکت پتروشیمی تندگویان هم عنوان کرد که  نحوه قیمت‌گذاری قیمت پایه محصولات PET شرکت از تاریخ 14/مرداد/1403 بر اساس نرخ تسعیر سامانه نیما محاسبه می‌شود و نرخ 28500 تومانی حذف شده است.

پزشکیان با صدور حکمی علی طیب‌نیا را به عنوان مشاور عالی خود منصوب کرد. همچنین ریاست سازمان برنامه و بودجه نیز به  سید حمید پورمحمدی رسید.

در شورای عالی بورس نیز هادی محمدپور و آرا شاوردیان به عنوان عضو ناظر در شورای عالی بورس انتخاب شدند. 

بازار نیز تا انتهای هفته در محدوده مثبت و منفی یک درصدی قفل شده است تا ترمز افت و خروج پول از بازار به زحمت کشیده شود.

برچسب‌ها

Subscribe to چارسو