کدام کشور مقصد سرمایه گذاران جهانی است

Submitted by admin on

به گزارش «ایبِنا» به نقل از راشاتودی، وزارت صنعت و تجارت هند گفت این کشور بالاترین میزان سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی را در طول پنج ماه اول سال مالی (آوریل-آگوست ۲۰۲۰) دریافت کرده است. کل ورودی سرمایه‌های مستقیم خارجی ۷۳/ ۳۵ میلیارد دلار بود که ۱۳ درصد بیشتر از مدت مشابه سال مالی گذشته است.

ورودی سهام مستقیم خارجی طی سال مالی ۲۱، (آوریل تا آگوست سال ۲۰۲۰) ۱/ ۲۷ میلیارد دلار است. همچنین بالاترین میزان در پنج ماه اول سال مالی است. به گفته دولت، این روندها تایید وضعیت هند به‌عنوان یک مقصد سرمایه‌گذاری ارجح در میان سرمایه‌گذاران جهانی است.

تغییر ترکیب سرمایه‌گذاران خارجی

Submitted by admin on

دنیای اقتصاد: جدیدترین گزارش از روند سرمایه‌گذاری خارجی در بخش صنعتی، معدنی و تجاری ایران از تغییر ترکیب سرمایه‌گذاران حکایت دارد. اگرچه پیش از این سرمایه‌گذاران اروپایی در سرلیست پروژه‌های ایرانی قرار داشتند، اما داده‌های نیمسال اول ۹۸ نشان می‌دهد که این ترکیب عوض شده و جذب پول خارجی از کانال همسایگان صورت گرفته است.

ترکیه، افغانستان و امارات متحده عربی در رده اول تا سوم سرمایه‌گذاری در ایران قرار گرفته‌اند. بررسی‌ها نشان می‌دهد رقم سرمایه‌گذاری مصوب خارجی در بازه زمانی ۶ماهه برای اجرای ۵۲پروژه، بیش از ۷۶۷میلیون دلار ثبت شده است.

Subscribe to سرمایه‌ گذاران خارجی