تهدید هند به لغو پرواز ایرباس‌های امریکایی

Submitted by admin on

بلومبرگ: سازمان هوانوردی هند اعلام کرد در صورتی موتورهای آمریکایی ۱۶ فروند هواپیمای ایرباس خطوط هوایی ایندی‌گو این کشور بروز رسانی نشوند طی ۱۵ روز آینده مجوز پرواز آنها را لغو خواهد کرد.

این هواپیماها که از قضا از نوع ایرباس ۳۲۰ نئو هستند و از جمله محصولات جدید ایرباس محسوب می‌شوند از موتورهای “پرت اند ویتنی” آمریکایی به عنوان پیشران استفاده می‌کنند.

برچسب‌ها

طرح جدید کنگره آمریکا برای ایران

Submitted by admin on

تسنیم: سی.ان.ان در گزارشی نوشت، ایران ایر هفته گذشته نخستین هواپیما از 100 فروند هواپیمای خریداری شده از ایرباس را تحویل گرفت. این هواپیماها می‌تواند صنعت هوانوردی تجاری ایران را که به‌دلیل تحریم‌ها آسیب دیده بود، احیا کند. این در حالی است که پیتر روسکام، یکی از اعضای جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا روز جمعه طرحی را ارائه کرده که براساس آن تحقیقاتی از سوی مدیر سازمان اطلاعات ملی دولت ترامپ در مورد ایران ایر و دیگر ایرلاین‌های ایرانی انجام خواهد گرفت.

برچسب‌ها

‌نخستین ایرباس بیمه شد

Submitted by admin on

بیمه ایران: محسن پورکیانی، مدیرعامل بیمه ایران‌ اعلام کرد: این شرکت نخستین هواپیمای نوی خریداری شده، بعد از پیروزی انقلاب را تحت پوشش بیمه قرار داده است.

به گفته مدیرعامل بیمه ایران این هواپیما تحت پوشش کامل بیمه‌ای وارد کشور می‌شود. این هواپیما که از نوع ایرباس A321-211 می باشد با علامت ثبتی EP-IFA بوده و دارای ظرفیت ١٩٤ مسافر و ١٠٠ خدمه است.

برچسب‌ها

تامین مالی ایرباس‌ها

Submitted by admin on

فارس: فرهاد پرورش با اشاره به اینکه برای خرید هواپیماهای جدید ‌فعلا دو تامین‌کننده مالی جذب کرده‌ایم، اظهار کرد: یکی از این تامین‌کننده‌ها در حوزه خلیج‌فارس و دیگری در چین است.

مدیرعامل ایران‌ایر درباره نحوه تامین‌ 500 میلیون دلار پیش‌پرداخت منابع تامین مالی نیز می گوید: منابع تامین کننده مالی در قبال دریافت همان سود که حدود 6 درصد است، اعلام می‌کند که این 20 درصد باقی‌مانده را هم می‌تواند تامین مالی کند اما زمان تحویل هواپیما باید آن 15 درصد نقدی به کمپانی سازنده پرداخت شود و 85 درصد باقیمانده قسط‌ ‌بندی می‌شود.

برچسب‌ها

Subscribe to ایرباس