ین صعود کرد/یوآن و دلار استرالیا کاهش یافتند

Submitted by admin on

دنیای بورس: به گزارش رویترز به نظر می‌رسد مذاکرات تجاری دو غول اقتصادی دنیا در گفتگوهای یکشنبه به بن‌بست رسیده باشد. واشنگتن خواهان تغییرات اساسی در قوانین چین است، در حالی که پکن اعلام کرده است که دیگر حاضر به خوردن "میوه‌ تلخی" نیست که به منافعش آسیب بزند.

مناقشات تجاری دو کشور روز پس از افزایش تعرفه‌های آمریکا بر روی بیش از 200 میلیارد دلار کالای وارداتی چینی به حد بحرانی رسیده است. چین اعلام کرده که دست به اقدامات متقابل خواهد زد ولی هنوز از ارائه جرئیات بیشتر خودداری کرده است.

افت یوآن/ثبات دلار/رشد پوند

Submitted by admin on

دنیای بورس: صبح امروز سازمان ملی آمار چین گزارش شاخص مدیران خرید این کشور در ماه آوریل را منتشر کرد. این شاخص که در دو بخش صنعتی و غیرصنعتی ارائیه می‌شود، نتوانست در هیچ کدام از دو حوزه یاد شده عملکرد قابل قبولی ارائه دهد. کاهش تجارت با آمریکا به دلیل جنگ تعرفه‌ای بین دو کشور و محدودیت‌ها در صادرات محصولات و خدمات تکنولوژی 5G از جمله دلایل عقب ماندن رشد اقتصادی چین محسوب می‌شود.

رکورد 22 هفته‌ای شاخص دلار شکست

Submitted by admin on

دنیای بورس: به گزارش رویترز شاخص دلار در برابر ارزهای رقیب به سطح 97.602 واحد رسیده است. میزان فعلی شاخص دلار پس از اصلاح اندک اوج 22 هفته‌ای 97.777 شب گذشته حاصل شده است.

رشد شاخص دلار در روزهای اخیر مدیون آمار مطلوب اقتصادی آمریکاست. دیروز نرخ خانه‌های نوساز تک خانواده‌ای فروش رفته در آمریکا منتشر شد که نشان‌دهنده اوج یک و نیم ساله است. این گزارش در ادامه آمار مثبت صادرات و نرخ خرده‌فروشی در ماه مارس نشان از حال و روز خوب اقتصاد ایالات متحده دارد.

Subscribe to فارکس