تسهیلات خرید تضمینی بخش کشاورزی‌

Submitted by admin on

سازمان برنامه و بودجه: سازمان برنامه و بودجه متن کامل این تصویبنامه که با امضای اسحاق جهانگیری؛ معاون اول رییس‌جمهور برای اجرا به وزارت جهاد کشاورزی و سازمان برنامه و بودجه کشور ابلاغ شد، به این شرح است:

1. بانک مرکزی موظف است در اجرای تبصره (۵) ماده واحده قانون تضمین خرید محصول‌های اساسی کشاورزی، مصوب ۱۳۶۸، مبلغ یک‌هزار میلیارد تومان  تسهیلات از طریق بانک‌های عامل برای خرید تضمینی و توافقی محصول‌های کشاورزی در اختیار سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران قرار دهد.

محصولات کشاورزی و کودهای شیمیایی

Submitted by admin on

پس از ثبات قیمتی دوساله، قیمت محصولات کشاورزی در فصل ابتدایی سال 2018 کمی افزایش یافت که عمده علت این امر نیز به کاهش کشت در ایالات متحده مربوط بود. شاخص قیمت محصولات کشاورزی بانک جهانی در سه ماهه ابتدایی سال رشد فصلی به میزان 4 درصد را تجربه کرد.

بانک جهانی در گزارش اخیر خود پیش‌بینی کرده است که شاخص قیمت محصولات کشاورزی این نهاد در سال 2018 میلادی با رشدی 2/2 درصدی مواجه شود. میزان افزایش این شاخص برای سال 2019 نیز در سطح 1/3 درصد برآورد شده است. در این میان غلات در سال جاری 7/5 درصد گران خواهد شد و در سال آینده نیز 1/8 درصد رشد قیمت را پشت سرخواهند گذاشت.

Subscribe to محصولات کشاورزی