نفت خام ارزان شد

Submitted by admin on

سیر صعودی قیمت نفت دیشب ادامه یافت و این محصول به آستانه 65 دلار رسید اما نتوانست از این مرز عبور کند. صبح امروز  قیمت وارد محدوده منفی شد.

شرکت Ineos که به عنوان اپراتور خط لوله فورتیس دریای شمال شناخته می شود امروز اعلام کرد که به احتمال زیاد تعمیرات این خط لوله در تعطیلات کریسمس پایان یافته و جریان عادبی انتقال نفت از ماه ژانویه از سرگرفته خواهد شد. انتشار این خبر معاملات نفت خام را زیر فشار قرار داد.

صعود نفت در پی کاهش ذخایر جهانی

Submitted by admin on

خط لوله فورتیس دریای شمال کماکان به علت بروز نقص فنی تعطیل است و همین امر نیز در یک‌هفته اخیر تبدیل به عامل حمایتی از قیمت نفت خام در بازارهای جهانی شده است.

در این میان موسسه تحقیقاتی Bernstein Energy در گزارشی اعلام کرد که براساس برآوردهای صورت گفته سطح ذخایر نفت کشورهای عضو سازمانه مکاری‌های اقتصادی و توسعه در ماه اکتبر با افتی 40 میلیون بشکه‌ای در سطح 2/92 میلیارد بشکه قرار گرفته است. همچنین سطح ذخایر جهانی نیز به 5/48 میلیارد بشکه رسیده که سین رقم نشان دهنده کاهشی 61 میلیون بشکه‌ای است.

صعود قیمت نفت به لطف تحولات سمت عرضه

Submitted by admin on

شرکت بهره‌بردار خط لوله فورتیس دریای شمال در هفته گذشته به علت نشت نفت از این خط لوله اعلام وضعیت فورس ماژور کرد و تاکنون نیز شاهد تداوم تعطیلی انتقال نفت از خط لوله مذکور هستیم. همین امر نیز تبدیل به عامل حمایتی از بازار نفت در آغاز معاملا هفتگی شده است.

در عین حال موسسه بیکر هیوز در پایان هفته از کاهش تعداد دکل‌های حفاری در آمریکا برای اولین مرتبه در شش هفته گذشته خبر داد امری که چشم انداز رشد تولید نفت این کشور را کمی آرام کرد.

نفت از مرز 65 دلار عبور کرد

Submitted by admin on

صبح امروز اعلام شد که به علت بروز برخی مشکلات از جمله کشف ترک‌هایی در خط لوله فورتیس، این خط لوله ممکن است برای چندین هفته تعطیل شود تا تعمیرات لازم صورت گیرد.

فورتیس به عنوان بزرگترین خط لوله بریتانیا شاخته می‌شود. این خط لوله روزانه 450 هزار بشکه از نفت حوزه فورتیس دریای شمال را به ترمینال Kinneil اسکاتلند انتقال می‌دهد. ذکر این نکته ضروری است که از هفتم دسامبر به علت کشف نشتی جزئی در خط لوله مذکور، میزان انتقال نفت کمی کاهش یافته است.

Subscribe to خط لوله فورتیس