شاخص دلار به 92 واحد نزدیک شد

Submitted by admin on

صبح امروز شورای امنیت در نشست خود به منظور بررسی  و تصمیم گیری در مورد ششمین آزمایش هسته‌ای کره شمالی تحریم‌های جدیدی را از جمله بر سر صادرات منسوجات و فرآورده های نفتی این کشور قرار داد. این قطعنامه بر روی پیش نویس ارائه شده از سوی آمریکا تنظیم شد اما در نهایت تغییرات ملموسی را نسبت به متن اولیه تجربه کرد. در پیش نویس ارائه شده از سوی آمریکا  تحریم  شدیدی د زمینه صادرات نفت به کره شمالی و تحریم هواپیمایی این کشور نیز گنجانده شده بود.

عبور قیمت نفت از مرز 54دلار

Submitted by admin on

صبح دوشنبه ارزش یوان در برابر دلار آمریکا به بالاترین سطح از ماه مای 2016 رسید و همین امر نیز در تحریک تقاضای چینی‌ها در بازارهای کالایی به ویژه بازار انرژی نقش پررنگی داشت. این روند حمایت مناسبی را از قیمت نفت به عمل آورد.

همچنین کاسته شدن از سرعت توفان ایرما نیز در بهبود معاملات نقش آفرین بود. با وجود خسارت‌های فراوان ایرما به ایالت فلوریدا، میزان خسارت‌ها تا این لحظه از سطوح برآورد شده پایین‌تر بوده است. این امر چشم انداز تقاضا برای نفت در ایالات متحده را بهبود بخشید.

بازگشت شاخص دلار به محدوده مثبت

Submitted by admin on

در روزهای اخیر تحول بنیادی در اوضاع شبه جزیره کره اتفاق روی نداد و تنها طرفین این نزاع کهنه هر از گاهی به خط و نشان کشیدن برای یکدیگر پرداختند.  بدین ترتیب کمی از جو نا اطمینانی حاکم بر بازار ارز کاسته شد و دلار توانست از زیر فشار روزهای اخیر خارج شود.

بدین ترتیب نرخ برابری دلار به ین در صبح امروز از پایین‌ترین سطح 10 ماه اخیر توانست فاصله بگیرد و با رشدی 0/5 درصدی به سطح 108/4 واحد برسد.

Subscribe to توفان ایرما