علت کاهش ذخایر مس در منطقه آزاد شانگهای

Submitted by admin on

موسسه متال بولتن در جدیدترین برآورد خود اعلام کرد که میزان ذخایر مس در انبارهای منطقه آزاد شانگهای در ابتدای ماه آگوست به 517 تا 538 هزار تن رسیده که این رقم در مقایسه با ابتدای جولای منعکس‌کننده افتی نزدیک به 47 هزار تن است.

فعالان بازار فلزات پایه علت کاهش ذخایر در شانگهای را به افزایش نسبی تقاضا پس از افت قیمت مس در ماه جولای مرتبط می‌دانند.

کاهش ذخایر روی منطقه آزاد شانگهای در نوامبر

Submitted by admin on

براساس گزارش این موسسه میزان ذخایر روی در منطقه آزاد شانگهای در ماه نوامبر با رشدی بیش از 50 درصد نسبت به ماه پیش از آن در سطح 85 تا 90 هزار تن قرار گرفت. سطح ذخایر نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهشی 45 درصدی را منعکس میکند.

فعالان بازار افزایش میزان موجودی نسبت به ماه اکتبر را بیشتر ناشی از افت تقاضا برای روی از سوی صنایع پایین دستی به تبع سختگیری‌های زیست محیطی بر سر راه این صنایع از سوی دولت چین می‌دانند.

افت شدید ذخایر مس در منطقه آزاد شانگهای

Submitted by admin on

براساس برآوردهای صورت گرفته از سوی موسسه متال بولتن، موجودی مس انبارهای منطقه آزاد شانگهای در ماه سپتامبر با افتی سه درصدی نسبت به ماه آگوست به حدود 485 تا 495 هزار تن رسید که این رقم از فوریه سال جاری تاکنون بی‌سابقه بوده است.

ذکر این نکته ضروری است که با رشد قیمت مس در بازارهای نقدی، معامله گران در ماه های اخیر به خارج ساختن این محصول از منطقه آزاد شانگهای و فروش در بازار نقدی به منظور بهره برداری از قیمت‌های جذاب در این مدت  اقدام کرده اند.

رشد ذخایر مس در شانگهای

Submitted by admin on

براساس گزارش این نهاد، میزان ذخایر مس در انبارهای منطقه آزاد شانگهای در هفته جاری با رشدی به میزان شش هزار تن در سطح 524 هزار تن قرار گرفت.

 

افزایش موجودی انبار مس در شانگهای

Submitted by admin on

براساس اعلام اداره منطقه آزاد شانگهای در پایان هفته میزان موجودی انبار مس در این منطقه به 518 هزار تن رسید که این رقم نشان دهنده افزایشی دو هزار تنی نسبت به هفته گذشته است.

Subscribe to منطقه آزاد شانگهای