ابلاغ اساسنامه جدید سندیکای بیمه‌گران ایران

Submitted by admin on

سندیکای بیمه‌گران ایران: اساسنامه جدید دارای ۲۸ ماده و ۱۳ تبصره است که از تاریخ ابلاغ، جایگزین مصوبه های ۱۲ خرادماه ۱۳۸۳ و ۹ تیرماه ۱۳۸۳ می شود. در این اساسنامه اختیارات و وظایف بیشتری به سندیکا به عنوان تشکل صنفی، حرفه ای و غیرانتفاعی محول شد.

واکنش بیمه‌گران به قیمت‌های « خساپا »

Submitted by admin on

دبیر کارگروه تخصصی بیمه‌ شخص ثالث سندیکای بیمه‌گران ایران در خصوص میانگین افزایش قیمت 100 هزار تومانی محصول‌های سایپا به بهانه افزایش نرخ بیمه شخص ثالث خودرو در سال جدید اعلام کرد: طبق مصوبه هیات دولت، نرخ بیمه‌نامه شخص ثالث در سال ۹۷ افزایشی ندارد؛ اما رشد ۱۰ درصدی حق بیمه ناشی از افزایش ۱۰ درصدی نرخ دیه و سرمایه بیمه نامه است؛ به طوری که با افزایش این نرخ، میزان دیه از ۲

زمان حذف کوپن‌های بیمه‌نامه شخص ثالث

Submitted by admin on

به گزارش سندیکای بیمه گران، در جلسه شورای عمومی سندیکا مقرر شد بیمه نامه‌های فعلی شخص ثالث که علاوه بر برگه مشخصات شامل چهار کوپن اعتباری است شکل ساده‌تری یافت و با حذف کوپن‌ها، فقط به شکل یک کارت کوچک با مشخصات عمومی و بارکد QR ارائه می‌شود.

موضوع روند اجرای صدور کدیکتا برای بیمه شخص ثالث از دیگر مباحث شورای عمومی سندیکا بود.

زمان صدور کد یکتا برای بیمه‌نامه‌ها

Submitted by admin on

به گزارش روابط عمومی بیمه مرکزی این موضوع در نشست مشترک رئیس کل و اعضای هیات عامل بیمه مرکزی با مدیران عامل شرکت‌های بیمه بررسی و در نهایت مقررشد با انجام اقدام‌هایی این کد برای بیمه نامه‌ها صادر شود.

به گفته رئیس کل بیمه مرکزی با آنلاین شدن اطلاعات و صدور کد یکتا برای بیمه‌نامه‌ها علاوه بر کنترل تخلف‌ها و تقلب‌ها، رقابت سالم و سازنده در شرکت‎‌های بیمه تقویت خواهد شد.

توافق بیمه‌ای‌ها بر سر بیمه‌نامه خودروهای صفر

Submitted by admin on

سندیکای بیمه گران ایران: پس از راه اندازی سامانه کاویس و تجمیع اطلاعات خودروهای صفرکیلومتر، در جلسه اخیر  شورای عمومی سندیکا روش تسهیم خودروها میان شرکت‌های بیمه جهت صدور بیمه نامه تصویب شد و مرحله تخصیص  از امروز آغاز می‌شود. در این جلسه و در ادامه اجرای طرح فوق الذکر روش پیشنهادی کمیسیون راهبردی  سندیکا جهت تسهیم و تخصیص خودروهای صفرکیلومتر تولیدی شرکت‌های ایران خودور و سایپا در بین شرکت‌های بیمه تصویب شد و اجرای آن از امروز آغاز می شود.

ساماندهی بیمه‌ خودروهای صفر

Submitted by admin on

فارس: محمد علیپور که در مورد جزئیات توافق شرکت‌های بیمه با خودروسازان برای ساماندهی بیمه‌خودروهای صفر پرسید، اظهار کرد: توافق کلی در این باره صورت گرفته است و کنسرسیومی به رهبری بیمه ایران تشکیل شده تا پرتفوی بیمه‌نامه خودروهای صفر متناسب با سهم بازار شرکت‌های بیمه میان آنها تقسیم شود. به گفته وی شرکت‌های بیمه در مورد روش‌های اجرایی این تصمیم در حال بحث هستند و هنوز روش‌های اجرایی مشخص نشده است.

Subscribe to سندیکای بیمه‌گران ایران