خبر موثر | کاخ سفید: بایدن و جانسون درباره ایران گفتگو کردند

Submitted by admin on

به گزارش «دنیای بورس»، فارس نوشت: کاخ سفید اعلام کرد که همکاری درخصوص مسائل مرتبط با ایران، روسیه و چین، یکی از محورهای گفت‌وگوی تلفنی رئیس‌جمهور آمریکا و نخست‌وزیر انگلیس بود.

سخنگوی کاخ سفید از گفت‌وگوی «جو بایدن» رئیس‌جمهور جدید آمریکا با «بوریس جانسون» نخست‌وزیر انگلیس درباره ایران، روسیه و چین خبر داد.

بوریس جانسون دوباره به قرنطینه رفت

Submitted by admin on

به گزارش «دنیای بورس»، ایرنا نوشت:  این سخنگو افزود که جانسون در مدت قرنطینه به وظایف خود از دفتر نخست وزیری ادامه خواهد داد. به گفته وی حال عمومی نخست وزیر خوب است و هیچ علائم کرونایی ندارد.

بر اساس اعلام رسانه‌ها جانسون پنجشنبه گذشته با شماری از نمایندگان مجلس از جمله «لی‌ اندرسون» نماینده منطقه «اشلی و ایستوود» جلسه داشت که بعدا نتیجه آزمایش کرونا او مثبت شد.

بایدن در اولین تماس تلفنی خود به جانسون هشدار داد

Submitted by admin on

به گزارش «دنیای بورس» به نقل از یورونیوز، جو بایدن که از روز دوشنبه تماس با رهبران جهان از جمله امانوئل ماکرون رئیس جمهوری فرانسه، آنگلا مرکل صدراعظم آلمان، مایکل مارتین نخست‌وزیر ایرلند و بوریس جانسون نخست‌وزیر انگلیس را آغاز کرده، در گفت‌وگوی تلفنی خود با رهبر حزب محافظه‌کار بریتانیا و طرفدار جدایی این کشور از اتحادیه اروپا، موضوعات مختلفی از جمله تغییر آب و هوا و همه‌گیری کرونا را به بحث گذاشته و همزمان حمایت خود را از «پیمان جمعه نیک» اعلام کرده است.

جو بایدن با بوریس جانسون گفت‌وگو کرد

Submitted by admin on

به گزارش «دنیای بورس»، تسنیم نوشت: نخست وزیر انگلیس در این تماس تلفنی مجددا پیروزی جو بایدن در انتخابات ریاست جمهور آمریکا را تبریک گفت. جانسون در صفحه توئیتر خود نوشت: با جو بایدن تلفنی گفت‌وگو کردم و پیروزی او را تبریک گفتم.

نخست وزیر انگلیس تاکید کرد که دو طرف در این تماس تلفنی درباره مقابله با تغییرات جوی کره زمین، تقویت دموکراسی و بازگشایی و احیای اقتصاد پس از کنترل شیوع ویروس کرونا گفت‌وگو کردند.

جانسون گفت که دو طرف به بررسی روابط نزدیک و بلندمدت دو کشور پرداخته و در زمینه‌های مختلف از جمله تجارت، امنیت و پیمان ناتو رایزنی کردند.

 

Subscribe to بوریس جانسون