با واگذاری سرخابی‌ها، مدیریت حرفه‌ای شکل نمی‌گیرد

Submitted by karkhane on

او ادامه داد: نه‌تنها در دو باشگاه پرسپولیس و استقلال، بلکه در بسیاری از بنگاه‌های شبه دولتی، تعیین اعضای هیأت مدیره تابعی از ترکیب سهامداران نیست.

خوشپور افزود: با واگذاری سرخابی‌ها به بانک‌ها، نه‌تنها مدیریت حرفه‌ای شکل نمی‌گیرد، بلکه تعیین اعضای هیأت مدیره براساس میزان مالکیت سهام نیز اتفاق نمی‌افتد.


هدف دولت از واگذاری سرخابی‌ها چه بود؟

Submitted by karkhane on

او ادامه می دهد: هدف دولت از این واگذاری تامین مالی فعالیت‌های خود برای جبران بخشی از کسری بودجه است که واگذاری سرخابی‌ها بهانه‌ای برای این موضوع بوده است.

خصوصی‌سازی در دهه اخیر صرفا ابزاری برای تامین مالی کسری بودجه دولت است.

خوشپور افزود: کسانی که این بنگاه‌ها را خریداری کردند ویژگی‌های یک سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در جستجوی سود را ندارند. بنابراین واگذاری این دو باشگاه هم در جهت کارایی آن‌ها نبوده است.

نسخه کامل در وبسایت اکوایران

واگذاری سرخابی‌ها عملکرد آنها را ارتقا می‌دهد؟

Submitted by karkhane on

خوشپور ادامه می‌دهد: در دنیا باشگاه‌های فوتبال را سرمایه‌گذاران منفرد بخش خصوصی با انگیزه‌های کسب درآمد یا انگیزه‌های حرفه‌ای ایجاد و رشد می‌دهند. خود باشگاه نیز با ماهیت حرفه‌ای و کسب درآمد فعالیت می‌کند و تمام عوامل محیطی آن جامعه در راستای این کسب و کار است.

او می‌گوید: بنگاه‌داری در دنیا یک حرفه سودآوری است که از انگیزه‌های موجود جامعه در ورزش برای کسب سود استفاده می‌کند.

تزریق خون تازه به بورس/ سهم بانک‌ها از خرید پرسپولیس مشخص شد

Submitted by karkhane on

گفته می‌شود خبر تعدیل بند س تبصره 6 که با نامه‌نگاری‌های سازمان بورس و کمیته نهادهای سرمایه‌گذاری که در چند روز گذشته صورت گرفته بود به همراه شایعه افزایش نرخ دلار نیما و همچنین گزارشات فصلی و ماهانه شرکت‌ها که در سامانه کدال قرار می‌گیرد از جمله مواردی است که بازار به آنها واکنش مثبت نشان داده است.

همچنین دیروز مشخص شد که بانک شهر ۳۰٪، بانک‌های تجارت و ملت ۲۰٪ و بانک‌های صادرات، اقتصاد نوین و رفاه هر کدام ۵٪ از سهام باشگاه پرسپولیس را خریداری می کنند تا به این ترتیب ۸۵٪ از سهام سرخ‌پوشان پایتخت دوشنبه به فروش برسد.


اطلاعیه مهم فرابورس درباره سهام پرسپولیس و استقلال

Submitted by karkhane on

به گزارش اقتصادنیوز و به نقل از شرکت فرابورس ایران، از روز سه‌شنبه 24 اسفند 1400 ، حداکثر سهام قابل خریداری توسط تمام شخصیت‌های حقوقی و سبد اشخاص حقیقی در نماد استقلالح 103 میلیون سهم و در نماد پرسپولیسح 88 میلیون و 500 هزار سهم است.

 

بورس

استقلال زودتر بورسی میشود یا پرسپولیس؟

Submitted by admin on

به گزارش «دنیای بورس»، ایرنا نوشت: حجت نظری، سخنگوی هیات‌مدیره استقلال در مورد آخرین وضعیت خصوصی‌سازی این باشگاه گفت: وزارت ورزش و جوانان به‌عنوان مالک، هیات‌مدیره و مدیرعامل باشگاه همگی در تلاش هستند تا مسیر خصوصی‌سازی را هموار کنند و اتفاقات بهتری را رقم بزنیم. فرآیندهای مالی قواعد و الزامات خودش را دارد. در این مسیر برخی اوقات فکر می‌کردیم کار در یک ماه به پایان خواهد رسید اما وقتی به سازمان خصوصی‌سازی رفتیم، مشاهده کردیم که باید اقدامات دیگری رقم بخورد.

برچسب‌ها

پرسپولیس و استقلال تا دهه فجر عرضه اولیه میشوند

Submitted by admin on

به گزارش «دنیای بورس»، تسنیم نوشت: وزیر امور اقتصادی و دارایی دهه فجر سال ۹۹ را برای عرضه اولیه سهام استقلال و پرسپولیس در بورس اعلام کرد. فرهاد دژپسند گفت: علت اعلام‌نکردن برای تعیین زمان عرضه سهام دو باشگاه به بورس، فراهم شدن اطمینان‌خاطر به خریداران و سهامداران در بورس است.

برچسب‌ها

سخنگوی وزارت امور خارجه: فردا همه قرمزیم

Submitted by admin on

به گزارش «دنیای بورس»، سعید خطیب‌زاده جمعه‌شب در مطلبی در صفحه اینستاگرام خود درباره این مسابقه نوشت: «۲۳ سال پس از حماسه ملبورن در آذر، باز هم آذر و باز هم امید یک غوغای فوتبالی دیگه. حرف از آسیا که باشد همه تیم‌ها، فارغ از رنگ، نماینده ایران هستند از گذشته تا امروز همه برای افتخار و غرور ایران جنگیده‌اند. فردا پرسپولیس ایران، برای یک شادی و خاطره‌سازی ملی دیگر می‌جنگد. همه ما در این روزهای سخت و در میان تمام غم‌ها و شادی‌هایی که تنهایی از سر گذرانده‌ایم به پایان پیروزی‌بخش ۹۰ دقیقه نفس‌گیر، دلخوشی دسته‌جمعی و لبخندهای پررنگ فکر می‌کنیم.

Subscribe to پرسپولیس