بالا آمدن بورس از محاق 11 ماهه

14:09 - 1403/02/02
پس از بحرانی که بخشنامه هیئت دولت در اردیبهشت سال گذشته ایجاد کرد، حال شاخص بورس پس از 11 ماه از محاق خارج شد و به کانال 2.3 میلیونی بازگشت.

در معاملات روز یکشنبه دوم اردیبهشت ماه 1403، شاخص کل بورس تهران 27 هزار و 148 واحد نسبت به روز کاری گذشته بالاتر ایستاد و به سطح 2 میلیون و 312 هزار و 991 واحد رسید. 

شاخص کل هم‌وزن بورس نیز با رشد 8 هزار و 445 واحدی در رقم 753 هزار و 439 واحدی ایستاد. 

شاخص کل فرابورس با افزایش 289 واحدی به رقم 25 هزار و 496 واحد رسید. همچنین شاخص هم وزن فرابورس با رشد 2 هزار و 238 واحد به سطح 138 هزار و 605 واحد رسید. 

خروج پول حقیقی از بورس 

روز یکشنبه خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار منفی شد و 261 میلیارد تومان پول حقیقی از بازار سهام خارج شد. 

امروز نماد خودرو بیشترین خروج پول حقیقی را داشت که ارزش آن 15 میلیارد تومان بود. پس از خودرو، نمادهای خساپا، غگل، ارفع و تاپیکو بیشترین خروج پول حقیقی را داشتند.

در سوی دیگر، بیشترین ورود پول حقیقی به نمادهای خبهمن، شپنا، بوعلی، کرومیت و فولاد تعلق داشت.

بالا آمدن بورس از محاق 11 ماهه5

نمادهای اثرگذار بر شاخص‌های بازار سهام

امروز فولاد، فملی و نوری نمادهای سبز پوش بورس بودند که بیشترین اثر را در رشد شاخص کل بورس داشتند. در سوی دیگر نمادهای اخابر، حفارس و سهرمز از نمادهای قرمز بودند که اثر منفی بر شاخص داشتند.

در فرابورس نیز نمادهای آریا، فصبا و زاگرس بیشترین اثر افزایشی را بر شاخص داشتند و نمادهای فزر، وهور و آ س پ نمادهایی هستند که اثر کاهنده بر شاخص کل فرابورس داشتند.

در بین نمادهای پرتراکنش بورس امروز نماد فولاد بیشترین تراکنش را داشت و ذوب و فملی در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند. در فرابورس نیز فزر، کرمان و فن افزار بیشترین تراکنش را داشتند. 

ارزش معاملات سهام

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به 11 هزار و 40 میلیارد تومان رسید. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه 705 میلیارد تومان بود که 6 درصد از ارزش کل معاملات بازار را در این روز تشکیل می‌دهد.

ارزش معاملات خرد نیز با کاهش 8 درصدی به نسبت روز معاملاتی قبل به رقم 6 هزار و 424 میلیارد تومان رسید. 

بالا آمدن بورس از محاق 11 ماهه6

پرمعامله‌ترین سهم‌ها

در معاملات امروز نماد فولاد بیشترین ارزش معاملات  بازار سهام  را به خود اختصاص داد که ارزش معاملات آن 194 میلیارد تومان بود. 

پس از فولاد، فملی بیشترین ارزش معاملات را داشت و کاما رتبه سوم بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص داد و پس از آن، دو نماد فزر و شپنا در رتبه‌های بعدی بیشترین ارزش معاملات قرار گرفتند.

در جدول حجم معاملات نیز سهام ذوب با تعداد یک میلیارد و 245 میلیون و 651 هزار و 734 سهم در صدر قرار گرفته است. کرمان در رتبه دوم بیشترین حجم معاملات بازار قرار گرفت و رتبه سوم به خبهمن تعلق داشت. دو نماد فولاد و شستا نیز در رتبه‌های بعدی بیشترین حجم معاملات بازار قرار داشتند.

صف‌های خرید و فروش بورس  

در معاملات یکشنبه، 95 نماد صف خرید داشتند و 42 نماد با صف‌ فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با افت 64 درصدی نسبت به روز کاری قبل به 272 میلیارد تومان کاهش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با افزایش 19 درصدی به 260 میلیارد تومان رسید.

نقشه بازار سهام بر مبنای ارزش معاملات

بالا آمدن بورس از محاق 11 ماهه0