دبیر کل انجمن ملی لیزینگ عنوان کرد:

حضور لیزینگی‌ها در بخش مسکن

15:53 - 1400/01/25
هفته گذشته هیأت وزیران در جلسه‌ای آیین نامه اجرایی مربوط به قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن و راه اندازی لیزینگ مسکن را تصویب کرد. این مصوبه دولت در صورت اجرایی شدن و به شرط ابلاغ توسط بانک مرکزی شرکت‌های لیزینگ را وارد بخش مسکن خواهد کرد. اما بازار مسکن بازاری بسیار پیچیده است و هنوز جزئیات این مصوبه برای صنعت لیزینگ روشن نشده است.

بورس نیوز: دبیرکل انجمن ملی لیزینگ در رابطه با تأثیری که این خبر بر صنعت لیزینگ فعالیت و شرکت‌های فعال در آن خواهد داشت، در گفتگویی اظهار داشت: این مصوبه دولت در صورت اجرایی شدن و به شرط ابلاغ توسط بانک مرکزی شرکت‌های لیزینگ را وارد بخش مسکن خواهد کرد. اما بازار مسکن بازاری بسیار پیچیده است و هنوز جزئیات این مصوبه برای صنعت لیزینگ روشن نشده است.

 محمد هادی موقعی در ادامه افزود: هر چه قدر عرضه در این بازار گسترده شود و محدودیت‌ها کاهش یابد، خلاقیت‌های فعالان تامین مالی این حوزه افزایش خواهد یافت و شرکت‌های لیزینگ را به سمت ارائه راهکارها و ابزارهای نوین سوق می‌دهد.

 وی تأکید کرد: صنعت لیزینگ بدون ساز و کار مشخصی نمی‌تواند وارد حوزه لیزینگ مسکن شود هر چند که در حال حاضر یک رویه عادی و سنتی وجود دارد که باعث تحریک تقاضا در بازار مسکن خواهد شد و راهی برای آغاز لیزینگ مسکن است.

 موقعی گفت: راه اندازی لیزینگ مسکن باعث تعمیق بازار بدهی و ایجاد تحرکاتی در بازار مسکن خواهد شد و بر شرکت‌هایی که در صنعت لیزینگ نیز حضور دارند تأثیر مثبتی خواهد داشت، در حال حاضر نیز برخی شرکت‌های فعال لیزینگ جهت انجام فعالیت‌های لیزینگ مسکن اعلام آمادگی کرده‌اند چرا که شرایط حضور در این حوزه را نیز دارا هستند.