تولید و تحویل ریل «ذوب» با یک تبصره

13:42 - 1400/01/25
وزیر صنعت، معدن و تجارت از امضای قرارداد شرکت صنعت و معدن سنگان با شرکت راه‌آهن برای احداث ریل و حمل سنگ آهن و فولاد خبر داد.

 مهر: محمدرضا نعمت‌زاده در حاشیه بازدید از پنجمین نمایشگاه حمل و نقل ریلی در جمع خبرنگاران از امضای قرارداد شرکت صنعت و معدن سنگان با شرکت راه‌آهن برای احداث ریل و حمل سنگ آهن و فولاد خبر داد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت به مذاکره ۶ شرکت خارجی با شرکت‌های تولیدکننده تجهیزات راه‌آهن داخلی اشاره کرد و در خصوص سرنوشت تولید ریل ملی گفت: ذوب‌آهن اصفهان از سه سال پیش مذاکراتی را با شرکت‌های خارجی برای راه‌اندازی خط تولید ریل ملی آغاز کرده که در حال حاضر این شرکت ریل تولید می‌کند و قرار است همه تولیدات آن از سوی شرکت‌ راه‌آهن خریداری شود. وی محل تامین منابع مالی اجرای این قرارداد را منابع داخلی خود ذوب‌آهن ذکر و اظهار کرد: با توجه به بدهی‌های انباشته ذوب‌آهن به راه‌آهن، در گذشته بابت حمل مواد اولیه و محصول‌های این شرکت، قرار است به ازای این بدهی‌ها، ریل تولید و تحویل راه‌آهن شود؛ ضمن اینکه کیفیت ریل‌های تولیدی بالا بوده و امکان حرکت قطار تا سرعت ۲۵۰ کیلومتر روی آن‌ها فراهم است که پس از اتمام قرارداد ذوب‌آهن با راه‌آهن، صادرات این محصول نیز آغاز خواهد شد.