نخستین مشارکت نفتی ایران و آمریکا

13:40 - 1400/01/25
 عضو انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت از آغاز نخستین مشارکت رسمی سازندگان ایرانی و آمریکایی در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی ایران خبر داد.

ندا موسوی‌زادگان در تشریح آغاز نخستین مشارکت رسمی سازندگان ایرانی و آمریکایی در صنایع نفت و گاز ایران با بیان اینکه همکاری با شرکت «پال کورپوریش» آمریکا آغاز شده است، گفت: در حاشیه برگزاری بیست و دومین نمایشگاه نفت، هیاتی از این شرکت آمریکایی به تهران آمد و مذاکرات برای راه اندازی یک خط تولید مشترک در صفادشت کرج انجام و توافق نهایی حاصل شده است.

به گفته عضو انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت راه اندازی خط جدید تولید فیلتراسیون هیدرولیک، نه تنها امکان بومی‌سازی دانش فنی این کالای پرمصرف در سطح صنایع نفت و گاز ایران فراهم می‌شود، همچنین امکان صادرات این کالاها به کشورهای نفت و گاز خیز منطقه همچون عراق، کشورهای حوزه آسیای میانه، مرکزی، قفقاز و حاشیه خلیج فارس هم فراهم می‌شود. وی تاکید کرد: نخستین خط تولید این کالای مورد نیاز صنعت نفت به زودی راه اندازی خواهد شد. در شرایط تحریم هزینه وارد یک کالای فیلتراسیون حدود ١٠ تا ١٢ هزار دلار بوده است و با تولید در داخل کشور امکان کاهش هزینه آن به ١٥٠٠ تا ٢٠٠٠ دلار فراهم می‌شود.