تولید دناپِلاس و پژو 2008 آغاز شد

پیش فروش دناپلاس از فردا

13:34 - 1400/01/25
تولید انبوه دو خودروی دناپِلاس و پژو 2008 با حضور حسن روحانی؛ رئیس جمهوری در سایت مرکزی گروه صنعتی ایران خودرو آغاز شد و این در حالی بود که در حاشیه مراسم امروز مدیرعامل ایران خودرو عنوان کرده: پیش فروش خودروی دناپلاس از فردا و خودروی 2008 به زودی آغاز و جایگزینی خودروهای قدیمی با ورود خودروهای جدید به زودی عملیاتی می‌شود.
پیش فروش دناپلاس از فردا

تولید ایرانی و مشترک

حسن روحانی در حاشیه آغاز تولید انبوه دو خوروی دنا پلاس و پژو 2008 در گروه صنعتی ایران خودرو در جمع خبرنگاران با اشاره به آغاز تولید انبوه این دو خودروی جدید تاکید کرد: خودروی دنا پلاس صد در صد ایرانی و پژو 2008 خودروی تولید مشترک ایران و فرانسه است که با سرمایه‌گذاری مساوی در حال تولید است. به گفته رئیس جمهور این نخستین باری است که در صنعت خودرو وارد رقابت جهانی می‌شویم؛ به طوری که 30 درصد خودروهایی که در اینجا به تولید نهایی می‌رسد به دیگر کشورهای جهان، صادر خواهد شد و خودرویی که امروز در اختیار مردم ایران قرار می‌گیرد، 1.5 ماه پیش در فرانسه وارد بازار شده است.

قرارداد با بنز

هاشم یکه زارع در حاشیه مراسم آغاز تولید انبوه دو خودرو دنا پلاس و پژو 2008 تصریح کرد: پیش فروش خودروی دناپلاس از فردا و خودروی 2008 به زودی آغاز می‌شود و جایگزینی خودروهای قدیمی با ورود خودروهای جدید به زودی عملیاتی می‌گردد. یکه زارع در بخش دیگری از صحبت‌هایش از امضای قریب‌الوقوع قرارداد جوینت ونچر با شرکت بنز نیز خبر داد. به گفته وی همچنین به زودی قراردادی 1000 میلیارد تومانی با 5 شرکت بزرگ صنعتی بین المللی منعقد خواهد شد که این قرارداد شامل طراحی و تولید 2 پلتفرم برای تولید 23 محصول جدید و همچنین دو خودروی برقی و هیبریدی با همکاری دانشگاه صنعتی شریف خواهد بود .مدیرعامل ایران خودرو تاکید کرد: در جریان این قرارداد تمام قطعه سازان در طراحی حضور خواهند داشت و این خودروها با 70 درصد ساخت داخل و پیش بینی صادرات 50 درصدی تولید خواهند شد

 دناپلاس و پژو 2008

دناپِلاس محصول ایکوپرس مدل جدیدی از خودروی ملی دنا است که در مرکز تحقیقات ایران خودرو از جنبه های کیفی، تجهیزات و شکل ظاهری ارتقا یافته است. پژو2008 نیز نخستین محصول ایکاپ شرکت مشترک ایران خودرو و پژو فرانسه است که در ایران به مرحله تولید رسیده است. دور تازه همکاری های ایران خودرو و پژو با امضای قرارداد بین مدیران دو گروه خودروساز و در حضور روسای جمهوری ایران و فرانسه به امضا رسید. سرمایه‌گذاری مستقیم طرف خارجی، انتقال دانش ، فناوری و صادرات 30درصد محصول‌های تولید این شرکت از الزام‌های این قرارداد به شمار می‌آید.

پژو2008 از یک پیشرانه ۴ سیلندر به حجم 1.6 لیتر و با تنفس طبیعی نیرو می‌شود. موتور پژو 2008 توليدي در ايران از محصول مشابه آن در اروپا قوي‌تر است و توان خروجی آن معادل 163 اسب بخار و گشتاور تولیدی برابر با 240 نیوتن متر است. نیروی حاصل از این پیشرانه به وسیله یک جعبه دنده 6 سرعته اتوماتیک به چرخ های جلوی آن منتقل می شود.