افتتاح کارخانه زغالشویی البرز مرکزی

13:23 - 1400/01/25
کارخانه زغالشویی شرکت البرز مرکزی مازندران روز سه‌شنبه با حضور معاون وزیر صنعت به بهره برداری رسید .

 ایرنا: به گفته فرماندار شهرستان سوادکوه برای ساخت و تجهیز کارخانه جدید زغالشویی البرز مرکزی 450 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است .عبدالجواد توحیدی با تاکید بر اینکه تلاش شده تا دستگاه های مجهز و بروز برای این کارخانه تهیه شود، تصریح کرد: دستگاه‌های مورد نیاز کارخانه زغالشویی البرز مرکزی از کشورهای انگلستان ، ایتالیا ، استرالیا ، آفریقای جنوبی و چین تهیه و تامین شد.

کارخانه زغالشویی البرز مرکزی با ظرفیت شست و شوی سالانه 500هزار تن زغال و تولید ۳۵۰ هزار تن کنسانتره زغال‌سنگ برای انجام فعالیت در 2شیفت برنامه ریزی شده است .  با توجه به قدیمی بودن کارخانه قبلی زغالشویی که در جوار کارخانه جدید قرار دارد، ساخت این کارخانه در دستور کار قرار گرفت. با وجود زغال سنگ مرغوب در معادن سوادکوه، ساخت کارخانه جدید زغالشویی البرز مرکزی برای تبدیل زغالسنگ به کنستانتره مناسب به عنوان مواد اولیه کارخانه‌های فولاد کشور در سوادکوه عملیاتی شد. سالانه در مازندران بیش از 200 هزار تن زغال سنگ تولید، 10 درصد نیاز صنایع فولاد کشور در این استان تامین می‌شود.

کارخانه زغالشویی البرز مرکزی هم اکنون ذغالسنگ کک شوی خام را از معادن بخش خصوصی خریداری و پس از فرآوری در کارخانه ذغالشویی و تبدیل به ذغالسنگ کنسانتره بوسیله خطوط راه­آهن سراسری به کارخانه ذوب آهن اصفهان و توسط کامیون به کارخانه کک سازی زرند ارسال می­کند.