ارجاع تخلفات به سازمان بورس

13:21 - 1400/01/25
معاون فرابورس با بیان ارجاع برخی تخلفات به سازمان بورس، درباره معاملات چهارشنبه گذشته تابلوی پایه ب توضیح داد و شرایط معامله شرکت های تابلو پایه ج را اعلام کرد.

اتفاقات روز چهارشنبه هفته گذشته

بهنام محسنی با بیان اینکه هیچ‌گونه تغییر جدیدی در مقررات بازار پایه رخ نداده، گفت: معاملات در این بازار همانند روزهای قبل صورت می‌گیرد.  وی در خصوص معاملات روز چهارشنبه هفته گذشته گفت: برخی از نمادها، در صورت احراز شرایط لازم ، قابل ابقا در تابلوی «پایه ب» هستند و برخی دیگر در صورت عدم احراز شرایط لازم به تابلوی پایه (ج) منتقل می‌شوند. به گفته محسنی روز چهارشنبه هفته گذشته هیچ نقل و انتقالی از تابلو پایه (ب) به تابلو پایه (ج) انجام نشد و تمامی نمادهای معاملاتی مذکور همانند قبل در تابلو پایه (ب) قابل معامله هستند، اما این موضوع صرفا به منظور فراهم ساختن فرصتی برابر برای تمامی شرکت‌های بازار پایه برای تطبیق شرایط با مفاد دستورالعمل‌های مربوطه، انجام شده و نمادهای معاملاتی مذکور صرفا تا 31 مرداد در تابلوی پایه ب قابل معامله هستند. در صورت عدم تطبیق شرایط برخی از شرکت‌های درج شده در تابلو پایه (ب) با مفاد دستورالعمل‌ها و مصوبات مربوطه، از این تاریخ به تابلو پایه (ج) منتقل خواهند شد.

امکان نوسان قیمت نیست

محسنی با بیان اینکه پس از انتقال نمادهای تابلو پایه (ج) معاملات در آن تابلو صرفا سه روز در هر هفته قابل انجام خواهد بود، تصریح کرد: معاملات نمادهای مذکور پس از اجرای حراج تک قیمتی، با قیمت ثابت کشف شده و بر اساس قیمت نظری گشایش در حراج ناپیوسته قبلی قابل انجام است و امکان نوسان قیمت در طول جلسه معاملاتی وجود نخواهد داشت.

ارجاع تخلفات

به گفته محسنی، مواردی جهت بررسی بیشتر در خصوص دستکاری قیمت و اقداماتی که منجر به ایجاد ظاهری گمراه‎کننده از روند معاملات یا ایجاد قیمت‎های کاذب و یا اغوای اشخاص به انجام معاملات اوراق بهادار شده به کمیته رسیدگی به تخلفات سازمان ارجاع شده است.