بازگشت ۳ ملک به صندوق بازنشستگی

12:53 - 1400/01/25
سه ملک بزرگ با ارقام نجومي که در سال‌هاي گذشته به قيمت ناچيزي به برخي افراد واگذار شده بود، در سال ۹۵ به مجموعه صندوق بازنشستگي بازگشت.

ملک مینی سیتی

روابط عمومي صندوق بازنشستگي کشوري: امين پورذاکري؛ مديرکل امورحقوقي صندوق بازنشستگي کشوري با بيان اينکه در سال ۹۵ سه ملک بزرگ با ارقام نجومي به مجموعه اموال صندوق بازنشستگي کشوري بازگشت، اظهار کرد: صندوق بازنشستگي، ملکي در منطقه «ميني سيتي» تهران داشت که بر اساس کارشناسي‌ها اختلاف قيمت ملک واگذار شده با قيمت واقعي آن به حداقل ۲۰۰ ميليارد تومان مي‌رسيد. اين ملک در سال ۹۱ فروخته شده بود و سند آن هم به نام فرد حقيقي صادر شده بود که در سال گذشته به صندوق بازگشت.

زمین فرشته و عظیمیه

وي با بيان اينکه همچنين ملکي در خيابان «فرشته» داشتيم که داراي دو سند تجاري و ملکي بود، گفت: به دنبال طرح دعواي قضايي، بخش مسکوني ملک تخليه شده است. علاوه بر اين، ملکي به مساحت ۲۰ هکتار در «عظيميه» کرج داراي دو معارض از دستگاه‌هاي دولتي و اشخاص حقيقي داشت که بخشي از آن رفع تصرف شده است. ارزش اين ملک ۲۵۰ ميليارد تومان تخمين زده شده است.

پیگیری اختلاس‌ها

پورذاکري با اشاره به اختلاس صورت گرفته به ميزان ۳۵۰ ميليارد تومان از سوي شرکت‌هايي در هلدينگ انرژي صندوق بازنشستگي کشوري اظهار کرد: ۱۸۰ ميليارد تومان از اين مبلغ پس گرفته شده و براي مابقي آن که از کشور خارج شده است، پيگيري‌ها از طريق پليس اينترپل ادامه دارد.

موانع حقوقی در شرکت سرمایه‌‎گذاری جهانگردی

به گفته وی همچنین در شرکت سرمايه‌گذاري ايرانگردي و جهانگردي مشکلات و موانع حقوقي وجود داشت. سهام اين شرکت بابت رد ديون از سوي دولت به صورت مساوي به صندوق بازنشستگي کشوري و سازمان تامين اجتماعي واگذار و مديريت آن بر عهده صندوق بود. اين شرکت که همان سازمان ايرانگردي سابق است داراي ۶۴ هتل است. از زماني که اين سازمان به صندوق بازنشستگي کشوري و سازمان تامين اجتماعي واگذار شد، سند تعدادي از هتل‌ها منتقل نشده بود و متصرفيني داشت که در اواخر سال ۹۵ موفق شديم سند ۴۰ هتل را به نام اين شرکت اخذ کنيم و پيگيري‌هاي حقوقي در اين زمينه همچنان در حال انجام است. بررسی‌ها نشان می‌دهد کل اموال و دارايي‌هاي شرکت مذکور سه هزار ميليارد تومان تخمين زده مي‌شود که متعلق به صندوق بازنشستگي و سازمان تامين اجتماعي است.