همزمان با آغاز مراسم تولید انبوه سراتو آپشنال سایپا مطرح شد

افزایش 8 درصدی سهم سایپا

12:34 - 1400/01/25
تولید انبوه سراتو آپشنال سایپا در دو مدل 1600 و 2000 با تولید 30 هزار دستگاه و هماهنگی با شرکت کیاموتورز امروز رسما در راستای افزایش سهم بازار آغاز شد و این در حالی است که برآوردهای مجموعه سایپا حاکی از افزایش 8 درصدی سهم «خساپا» از بازار است. البته سایپا از زبان مقام‌های مسئول اعلام کرده در پایان سال جاری شرایط مناسبی در خصوص تعهدات ایجاد شده و علاوه بر عرضه محصول‌ها، تعهد عقب افتاده نیز ندارد.
افزایش 8 درصدی سهم سایپا

ادامه روند رشد تولید

مهدی جمالی در مراسم تولید «سراتو آپشنال» با اشاره اینکه در یک سال گذشته محصول‌های جدیدی را تولید و وارد بازار کرده‌ایم و این روند در سال آینده نیز ادامه دارد، تاکید کرد: در چند سال گذشته تصویر ذهنی نامناسبی از محصول‌های گروه سایپا در جامعه ایجاد شده بود که این شرایط اصلاح شد. جمالی از افزایش  8 درصدی سهم  بازار مجموعه خبر داد و عنوان کرد: پیش‌بینی می‌شود روند رشد تولید در سال آینده ادامه داشته باشد.

تعهد عقب افتاده نداریم

معاون بازاریابی و فروش گروه خودروسازی سایپا در خصوص آغاز تولید سراتو آپشنال می‌گوید: به دلیل اعمال تحریم‌ها امکان تولید آپشنال خودرو سراتو در قرارداد اولیه با شرکت «کیا» جهت تولید میسر نشد. رضا تقی زاده با اشاره اینکه گروه سایپا در چند سال اخیر شاهد محصول‌های بی رقیب به لحاظ فروش در بازار بوده است تصریح کرد: آمار فروش خودرو سراتو اولیه در حدود 14 هزار خودرو در مقابل حدود 900 خودرو وارداتی است. که نشانگر موفقیت فروش این خودرو در بازار ایران است. به گفته وی حدود 14 میلیون تجهیزات جدید به این خودرو اضافه شده است. تقی‌زاده همچنین تاکید می‌کند: در پایان سال جاری شرایط مناسبی از جهت تعهدات ایجاد شده و عرضه محصول‌های وجود دارد و تعهد عقب افتاده نیست.

از تولید تا عرضه

معاون مهندسی گروه سایپا در خصوص خودرو سراتو آپشنال می‌گوید: پس از بررسی‌های اولیه در خصوص تغییرات مورد نیاز در پک‌های CKD و همچنین تغییرات فیکسچرهای خط تولید، آپشن‌های مذکور در تیرماه 95 با شرکت کیا موتورز نهایی تاریخ شروع تولید انبوه ابتدای اسفند 95 تعیین شد. به گفته پرویز آفتاب سوار با تغییراتی که در این مدت در خط تولید سراتو انجام شد، تولید نخستین نمونه‌ها مطابق برنامه زمان‌بندی به صورت رسمی آغاز شده است. وی در خصوص تغییرات ایجاد شده در این خودرو عنوان کرد: خودرو جدید مجهز به سانروف، سیستم تعویض دنده روی فرمان، استارت اتومات(Smart key)، GPS، صندلی روکش چرم و سنسور دید عقب - جلو آمپر جدید است که با تایید شرکت مادر و با بهترین کیفیت توسط شرکت سایپا تولید می‌شود.

قیمت و مدل سراتو

خودرو «سراتو» در دو مدل 1600 و 2000 با نسبت 20 به 80 تولید می‌شود و طبق نیاز بازار در سال 96 با افزایش رشد 100 درصدی به تعداد 30 هزار دستگاه به تولید خواهد رسید که شنیده‌های حاکی از هماهنگی با شرکت کیاموتورز است. قیمت تمام شده این خودرو در حدود 104 میلیون تومان برآورد شده که قیمت نهایی آن 98 میلیون و 990 هزار تومان اعلام شده است.