موارد ابهام در گندله‌سازی فولادمبارکه

12:30 - 1400/01/25
حل مشکل آب در منطقه سنگان با توجه به عدم تصمیم گیری در وزارت نیرو، هنوز در هاله ای از ابهام قرارداردو موضوع ظرفیت ریلی کشور و همچنین میزان ظرفیت برداشت از معادن سنگان از دیگر موارد قابل تامل در زمان بهره‌برداری برشمرد.

پیش‌بینی مطلوب از تولید

ماین نیوز: مدیرعامل شرکت صنایع معدنی فولاد سنگان خراسان معتقد است: حل مشکل آب در منطقه سنگان با توجه به عدم تصمیم گیری در وزارت نیرو، هنوز در هاله ای از ابهام قراردارد. وی موضوع ظرفیت ریلی کشور و همچنین میزان ظرفیت برداشت از معادن سنگان را از دیگر موارد قابل تامل در زمان بهره‌برداری برشمرد. به گفته محسن میرمحمدی سال آینده برنامه تولید مطلوبی برای تامین گندله کشور پیش‌بینی شده است.

پروزه کنسانتره سازی

وی درباره پروژه کنسانتره سازی نیز می‌گوید:  تامین تجهیزات بخش خارجی وضعیت مطلوبی داشته و پیشرفت آن مناسب است. در حال حاضر نیز پروژه پیشرفت 41 درصدی داشته و بخش اعظم مهندسی انجام شده است. بخش داخلی نیز وضعیت مطلوبی دارد. البته با توجه به اهمیت پروژه مذکور به عنوان نیاز جدی در گندله‌سازی، برنامه‌ریزی و اجرا به نحوی تدوین شده که تا پایان سال96 وضعیت پروژه به نقطه بهره‌برداری برسد.

تامین نقدینگی

به باور میرمحمدی از نظر تامین نقدینگی نیز فولاد مبارکه بیشترین پشتیبانی را در پرداخت صورت وضعیت‌های پیمانکاران در برنامه خود قرار داده و علیرغم اینکه صندوق توسعه ملی در سه سال گذشته با وجود ارائه کلیه اسناد و مدارک لازم اقدام به تخصیص ارز نکرده است، لیکن جهت رفع مشکل تامین خارج، توافق مناسبی با طرف خارجی صورت گرفته که تا زمان گشایش ارزی، ساخت و ارسال تجهیزات بدون هیچ وقفه‌ای صورت گیرد.

جزئیات بیشتر این گفت‌‌وگو را اینجا بخوانید.