افت 9 دلاری قیمت متانول در معاملات نقدی

12:28 - 1400/01/25
پس از رشد ملموس قیمت متانول در هفته گذشته، قیمت این محصول در طول هفته جاری سیری نزولی را در معاملات نقدی آسیا پشت سر گذاشت.

پلاتس: افت قیمت متانول در بازارها یصادراتی هم راستای کاهش قیمت این محصول در بازار داخلی و آتی بوده است. قیمت در بازار داخلی چین در طول این هفته با کاهشی 14 دلاری به 349 دلار رسید. از دلایل کاهش قمت متانلول می توان به افت قیمت برخی از الفین‌ها در طول هفته اشاره کرد. تحت تاثیر این امر شاهد کاهش تقاضا برای متانول از سول واحدهای تولیدی متانول به الفین بودیم. در سمت عرضه نیز شرایط با ثباتی حاکم بود.  سایت‌های متانول جنوب شرق آسیا با نرخ‌های عادی در طول هفته مشغول تولید بوده‌اند. در ایران نیز شاهد افزایش نرخ تولید پتروشیمی زاگرس بودیم.

بر این اساس قیمت هر تن متانول تحت قرارداد سی‌اف‌آر چین با افتی 9 دلاری در طول هفته به 371 دلار رسید. این محصول در قراردادها جنوب شرق آسیا کاهشی 8 دلاری را در طول هفته پشت سرگذاشت و قیمت 384 دلار را تجربه کرد. در قرارداداهای سی‌اف‌آر کره جنوبی قیمت نسبت به هفته گذشته 5 دلار پایین آمد. قیمت در سطح 387 دلار گزارش می‌شود. در بازار هند نیز شاهد افت 4 دلاری متانول بودیم. این محصول در سطح 371 دلار معامله شده است.