افزایش سرمایه دو برابری جهان فولاد سیرجان در ۲ هفته آینده

نقشه راه زیرمجموعه «کگل» طراحی شد

12:24 - 1400/01/25
در 2 هفته آینده سرمایه جهان فولاد سیرجان از زیرمجموعه‌های گل‌گهر از 4 هزار میلیارد به 8 هزار میلیارد می‌رسد و این شرکت با تولید شمش از ابتدای سال آینده در حال آماده سازی 100 هزار تن میلگرد به یکی از کشورهای منطقه است.

 برنامه‌های سال‌های آینده

ماین نیوز: معاون مالی شرکت مجتمع جهان فولاد سیرجان درباره برنامه‌های این شرکت برای سال 1396 اظهار کرد: یکی از طرح‌هایی که در دستورکار قرار دارد و در سفر اخیر رئیس مجلس شورای اسلامی و وزیر صنعت، معدن و تجارت کلنگ زنی آن در شهرستان بردسیر صورت گرفت، طرح کارخانه فولاد آلیاژی ۵۰۰ هزار تنی است که مقدمات کار انجام و طرح‌های توجیهی آن آماده شده است و به زودی با تامین منابع از سوی سهام‌داران و بانک‌ها انجام خواهد شد. به گفته عبدالمجید مستقیمی فرآیند انجام این طرح ۲۴ ماهه در نظر گرفته شده و فناوری این کارخانه نیز در حال بررسی است که هنوز مناقصه آن انجام نشده است.

تامین مالی پروژه‌ها

مستقیمی با اشاره به موضوع تامین مالی پروژه‌ها اظهار کرد: شرکت جهان فولاد سیرجان رایزنی‌های ویژه‌ای در بحث فاینانس‌های خارجی داشته و یک «ال.سی» ۱۰۰ میلیون یورویی بود که ۲ ماه پیش بازگشایی شد. ۴۸ میلیون یورو آن تامین و از طریق بانک تجارت بازگشایی شد و در حال واردات قطعاتی است که از پیش سفارش داده و پیش‌پرداخت آن پرداخت شده بود. در حال حاضر ۱۰۰ کانتینر در بندرعباس تخلیه و در حال ترخیص است. همچنین ۱۶۰ دستگاه کانتینر نیز از ایتالیا بارگیری شده و در حال حمل است.

افزایش سرمایه

وی در ادامه صحبت‌هایش تصریح می‌کند: افزایش سرمایه در دستورکار شرکت قرار دارد که سرمایه ۴ هزار میلیارد به ۸ هزار میلیارد برسد. این کار در ۲ هفته آینده انجام خواهد گرفت، در نتیجه بخشی از منابع از طریق این بخش تامین خواهد شد. به باور مستقیمی در سال 1397 قرار است کارخانه ذوب یک میلیون تنی به بهره‌برداری برسد. این در حالی است که شمش جهان فولاد سیرجان در ابتدای سال 1397 نیز تولید و به بازار عرضه می‌شود. همچنین برای نورد بردسیر با یکی از کشورهای منطقه قراردادی امضا شده که براساس آن در مرحله اول ۱۰۰ هزار تن میلگرد صادر می‌شود.