صعود فلزات پایه با پیشتازی مس

12:13 - 1400/01/25
انتشار اخباری پیرامون آغاز اعتصاب کارگری در معدن مس اسکونیدا شیلی به علت شکست مذاکران حقوق و مزایا میان اتحادیه های کارگری و شرکت بی اچ پی بیلیتون از روز پنج شنبه این هفته، اصلی‌ترین دلیل جهش قیمت به حساب می‌آید.

در ساعات سپری شده از معاملات روز چهارشنبه شاهد اوج‌گیری قیمت فلزات پایه در بازارهای نقدی و همچنین معاملات آتی هستیم.

در معاملات امروز قیمت فلزات پایه در معاملات نقدی لندن در مسیر رشد قرار گرفته و در این میان مس بهترین عملکرد قیمتی را تجربه کرده است. انتشار اخباری پیرامون آغاز اعتصاب کارگری در معدن مس اسکونیدا شیلی به علت شکست مذاکران حقوق و مزایا میان اتحادیه های کارگری و شرکت  بی اچ پی بیلیتون از روز پنج شنبه این هفته، اصلی‌ترین دلیل جهش قیمت به حساب می‌آید. در بازار اتی شانگهای روند رو به رشدی بر معاملات فلزات پایه حاکم است. علاوه بر مس، معاملات دیگر محصولات نیز در محدوده مثبت قیمتی پیگیری می‌شود و در این میان سرب بالاترین رشد قیمت را تجربه کرده است. ثبات نسبی ارزش دلار در معاملات دو روز اخیر در برابر سبدی از ارزهای مطرح جهان و همچنین تحریک تقاضا با بازگشت سرمایه گذاران چینی به بازارها پس از تعطیلات سال نو این کشور نیز در رونق‌ معاملات کالایی از جمله فلزات نقش پررنگی داشته است.

در برهه کنونی هر تن مس در معاملات نقدی لندن با افزایشی 1/4 درصدی به 5887 دلار رسیده است.

آلومینیوم در بازار نقدی رشد 0/4 را تجربه کرده و در سطح 1838 دلار معامله می‌شود.

روی با افزایشی 0/77 درصدی به سطح 2810 دلار در هر تن رسیده است. سرب نیز به میزان 0/5 درصد ارزان شده و در قیمت 2354 دلار معامله می‌شود.

در بازار آتی شانگهای شاهد رشد قیمت مس و سرب به ترتیب به میزان 1/5 و 2/1 درصد هستیم. همچنین روی 1/2 درصد گران شده و آلومینیوم نیز افزایش قیمتی به میزان 0/6 درصد را تجربه کرده است.