دماسنج بازار

تقاضای محسوس در گروه انبوه سازی

11:58 - 1400/01/25

افزایش تقاضا در این گروه در معاملات روز جاری به گونه‌ای مشهود قابل رویت است. نماد «کرمان» که در روز گذشته شاهد نزول قیمت خود بوده، داد و ستدهای روز جاری خود را با تقاضای بالای خریداران حقیقی آغاز کرده است (تقریبا تمامی خرید‌های انجام شده در این نماد). این اتفاق به رشد 5 درصدی قیمت سهم منتهی شده است. همچنین «ثتران» که در نزدیکی کف تکنیکی خود قرار دارد، با معاملاتی مشابه، به رشد 5 درصدی دست یافته است.

همانطور که اشاره شد، عمده معاملات در این گروه در رنج مثبت دنبال می‌شود، نماد «ثعمرا» با رشدی در مرز 3 درصدی به قیمت 180 تومانی رسیده که این امر به ادامه وضعیت صعودی سهم اشاره دارد. این نماد در 10 روز کاری گذشته رشدی بیش از 40 درصدی را تجربه کرد.

همچنین «وتوس» که در روز قبل با اعلام ناظر بازار به فرآیند کشف قیمت رسید، به دنبال عدم توفیق در آن در روز گذشته، این مهم را در روز جاری به سرانجام رساند. قیمت بازگشایی این نماد 248 تومان بوده که رشدی نزدیک به 13 درصدی را از این سهم به ثبت رسانده است. در ادامه معاملات فشار فروش در این نماد، افت قیمت سهم را تا 2356 ریال (و تشکیل صف فروش 100 هزار سهمی) سبب شده است.