برنامه «فولاد» برای بازار 400 میلیون نفری

11:49 - 1400/01/25
مهمترین برنامه‌های راهبردی فولاد مبارکه تا افق 1404 تشریح شد.  

به گفته مدیرعامل فولاد متیل؛ مسوول اصلی شبکه توزیع فولاد مبارکه دستیابی به بازار 400 میلیون نفری منطقه از جمله برنامه‌های راهبردی فولاد مبارکه است که باید تا سال 1404 محقق شود. علی بیات ماکو در گفت‌وگو با «دنیای اقتصاد» با اشاره به اینکه هلدینگ فولاد متیل مسوول شبکه توزیع «مرکز خدمات فولاد مبارکه» در سراسر ایران است، تصریح کرد: در سال 2016 شرکت پاسیفیک وابسته به فولاد متیل بیش از 200 هزار تن محصولات مبارکه و هرمزگان را به ترکیه، تایلند و کشورهای جنوب خلیج‌فارس صادر کرد.

به گفته وی صادرات به کانادا نیز در دستور کار شبکه توزیع فولادمبارکه قرار دارد، اما مشکلات بانکی به‌صورت کامل تاکنون برطرف نشده و همچنان در بازرگانی خارجی از جمله با کشورهای حوزه خلیج‌فارس با مشکلات بانکی مواجه هستند. بیات ماکو تصریح کرد: هم‌اکنون گشایش خوبی برای فعالیت مالی با بانک‌های ایتالیایی صورت گرفته است که از نتایج برجام محسوب می‌شود.

وی درخصوص تازه‌ترین برنامه‌های توسعه برای فولاد متیل هم می‌گوید: هم‌اکنون در حال ایجاد یک مرکز خدماتی (سرویس سنتر) در استان البرز هستیم که زمین آن آماده شده و به‌زودی تجهیز خواهد شد که امیدواریم تا یک سال آینده افتتاح شود.

گزارش کامل بنگاهی فولادمبارکه را در اینجا بخوانید.