پتروامیدآسیا، سوخت‌گیری می‌شود

11:38 - 1400/01/25
پتروامید آسیا یکی از بزرگترین طرح‌های نفتی کشور است که طی روز‌های آتی مراحل سوختگیری خود را آغاز می‌کند. در این زمینه ذاکری مدیر عامل این شرکت می‌گوید: با توجه به اینکه تامین نفت این مجموعه از سوی شرکت ملی نفت است مشخص نیست ذخیره گیری این مجموعه که صورت پذیرد.

طی روز‌های گذشته مدیرعامل سرمایه‌گذاری امید از شروع به کار پروژه بزرگ احداث مخازن ذخیره‌سازی نفت خام پتروامید آسیا خبر داد. با افتتاح این طرح بزرگ نفتی که به طور کامل توسط گروه سرمایه‌گذاری امید – شرکت پتروتامید آسیا از بخش خصوصی کشور سرمایه‌گذاری و اجرا شده است، 35درصد به ظرفیت اسمی تولید و صادرات نفت خام پایانه‌های صادراتی کشور افزوده خواهد شد.

دکتر عسگری، مدیرعامل سرمایه‌گذاری امید همچنین از مراحل سوخت‌گیری این پروژه تا پایان ماه خبرداد. در همین زمینه «دنیای بورس» درگفتگویی با وحید ذاکری مدیر عامل پتروامیدآسیا، آخرین تحولات این شرکت را بررسی می‌کند. ذاکری در ابتدا با اشاره به جلسه روز چهارشنبه هفته گذشته با وزارت نفت می‌گوید: با مذاکراتی که روز چهارشنبه با شرکت ملی نفت داشته‌ایم، مراحل سوخت‌گیری طی روز‌های آتی آغاز می‌شود. با این وجود شرکت ملی نفت اعلام کرده است در شرایط فعلی نفت کامل برای ذخیره‌گیری این مجموعه ندارد و با توجه به اینکه نفت ذخیره شده باید از سوی شرکت ملی نفت تامین شود ممکن است مراحل ذخیره‌گیری تا عید به طول انجامد.ذاکری همچنین در خصوص طول مدت قرارداد با شرکت ملی نفت گفت: مدت این قرارداد 15 سال است. طی جلسات اخیر نرخ سوختگیری نیز مشخص شد که با توجه به اینکه هنوز صورت جلسه آن اعلام نشده است امکان اعلام ندارد. با این وجود ما این اطمینان را می‌دهیم که نرخ تعیین شده مطلوب و منطقی باشد.