توصیه به سهامداران| بهترین تصمیم در شرایط فعلی

12:33 - 1400/01/21
اگر ریسک سیاسی و امنیتی بالا رفته باشد، ابزارهای بادرآمد ثابت (صندوق‌های سرمایه‌گذاری با درآمد ثابت و سپرده بانکی) جذابیتشان به مراتب بیش از بورس کاهش یافته است. لذا نقد کردن سهام بورسی و نگهداشتن پول در ابزارهای بادرآمد ثابت توصیه نمی‌شود.
توصیه به سهامداران| بهترین تصمیم در شرایط فعلی

مدیریت سرمایه کیان|بیانیه مطبوعاتی

شنبه 14/10/1398

ترور سردار سلیمانی توسط دولت آمریکا که به تجربه ثابت کرده است کوچکترین ارزشی برای حقوق بین‌الملل و حقوق بشر قائل نیست برای کشور ما و جهان بسیار مهم است. همسایگان ما بزودی خواهند دید فقدان وی تا چه اندازه بر آرامش و امنیتشان تأثیر منفی خواهد گذاشت.

ولی آنچه به بازار بورس مربوط می‌شود اینست که سطح ریسک سودآوری شرکت‌های ما، قبلاً با اتفاقات اخیر در منطقه خلیج فارس مثل حمله به شرکت آرامکو و سرنگون کردن پهباد جاسوسی آمریکا، در سطح بالایی بود و از آنجاییکه معتقدیم سیستم امنیتی ایران قدرت پیشبرد استراتژی خود را کم وبیش طبق گذشته خواهد داشت و همچنین معتقدیم استراتژی همه طرفین درگیر، کماکان مبتنی بر احتراز از جنگ است، لذا بر این باوریم بازار بورس با ریسک بسیار بیشتری نسبت به هفته گذشته مواجه نیست.

توجه به این نکته اساسی است که اگر ریسک سیاسی و امنیتی بالا رفته باشد، ابزارهای بادرآمد ثابت (صندوق‌های سرمایه‌گذاری با درآمد ثابت و سپرده بانکی) جذابیتشان به مراتب بیش از بورس کاهش یافته است. لذا نقد کردن سهام بورسی و نگهداشتن پول در ابزارهای بادرآمد ثابت توصیه نمی‌شود.

ممکن است عده‌ای اعتقاد داشته باشند بازار قبل از این هم گران شده بود. نگاه ما این است که اصلاح قیمت‌های مربوط به تاریخ قبل از این اتفاق، نباید امروز انجام شود.

هنوز معتقدیم شرکت‌های بنیادی ایرانی ارزنده هستند. برگ سهم شرکت ایرانی را به برگ سبز دلار ترجیح می‌دهیم. لذا گروه کیان محکم در بازار خواهد ایستاد.