روزهای نزدیک به عرضه اولیه آرامکو/ خواست عربستان از اوپک

12:18 - 1400/01/21
عربستان سعودی از اعضای اوپک خواست تا زمان انجام عرضه اولیه آرامکو، کاهش تولید نفت را ادامه بدهند. ریاض برای توازن در بودجه خود و پشتیبانی از قیمت گذاری عرضه اولیه اولیه آرامکو (IPO) به قیمت بالای نفت نیاز دارد.

به گزارش «دنیای بورس» به نقل از کانال تحلیلی پارسیس، عربستان سعودی از اعضای اوپک خواست تا زمان انجام عرضه اولیه آرامکو، کاهش تولید نفت را ادامه بدهند.  بنابراین حداقل تا ژوئن سال 2020 کاهش تولید ادامه می یابد. زیرا عربستان سعودی می خواهد قبل از IPO  آرامکو ، یک سیگنال مثبت را به بازار تحویل دهد.

توافقی که توسط سازمان کشورهای صادر کننده نفت و سایر تولیدکنندگان موسوم به اوپک + مورد بحث قرار گرفته، حداقل 400000 بشکه در روز  به کاهش تولید فعلی یعنی 1.2 میلیون بشکه در روز اضافه می کند. توافق فعلی تا ماه مارس ادامه دارد.

یکی از منابع موثق به رویترز گفت: "آنها (سعودی ها) می خواهند بازار را غافلگیر کنند." روسیه ، یکی از متحدین کلیدی غیر اوپک، تاکنون مخالف کاهش بیشتر یا تمدید طولانی مدت بوده است.   منابع گفتند عربستان سعودی در تلاش برای متقاعد کردن روسیه است. ریاض برای توازن در بودجه خود و پشتیبانی از قیمت گذاری عرضه اولیه اولیه آرامکو (IPO) به قیمت بالای نفت نیاز دارد.