پژو با فیات یکی می شود؟

12:05 - 1400/01/21
دو خودروسازی معروف دنیا در پی توافق برای ادغام احتمالی گفت وگوهایشان را با هم آغاز کردند. فیات ایتالیا و پژوی فرانسه البته جزو تنها ادغام کنندگان خودرویی در جهان نیستند.

دنیای‌اقتصاد: دو گروه خودروسازی فیات-کرایسلر و پژو-سیتروئن اعلام کرده‌اند که در حال گفت‌و‌گو برای ادغام احتمالی هستند. این ادغام می‌تواند بازار‌های جهانی خودرو را دگرگون سازد و یک غول خودروساز اروپایی را برای رقابت با گروه خودروسازی فولکس‌واگن ایجاد کند. فیات-کرایسلر در بیانیه‌ای پیرامون ادغام با گروه پژو می‌گوید:«مذاکرات با هدف ایجاد یکی از اصلی‌ترین گروه‌های خودروسازی در حال انجام است.»

پژو-سیتروئن هم در بیانیه‌ای مشابه همین موضوع را تایید کرد. ادغام فیات-کرایسلر با پژو-سیتروئن، که خودروساز شماره دو اروپا است، یک شرکت جهانی را با ارزش سهام ۴۷ میلیارد دلار ایجاد خواهد کرد، رقمی که مشابه با شرکت خودروسازی هوندا‌موتورز است. این مذاکرات درحالی انجام می‌شود که پیش‌تر دو طرف در زمینه سرمایه‌گذاری برای ساخت خودرو در اروپا گفت‌و‌گو کرده بودند. به‌علاوه فیات‌-کرایسلر پیش از این نیز پیشنهادی مشابه را به شرکت رنو داده بود که در نهایت مذاکرات برای ادغام به شکست انجامید. باید منتظر ماند و دید آیا دولت فرانسه این‌بار برخلاف رنو، به ادغام پژو با فیات-کرایسلر رضایت خواهد داد.