تمدید اختیارات بانک مرکزی در بازار ارز

11:47 - 1400/01/21
سخنگوی دولت از جزئیات برگزاری جلسه روز گذشنه شورای عالی هماهنگی اقتصادی با حضور سران قوا و مجموع مصوبات خبر داد.

فارس: علی ربیعی در مورد مصوبه‌های روز گذشته جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی با حضور سران قوا گفت: مجموع مصوبات مربوط به به کنترل قیمت‌ها، ثبات نسبی خوبی که در بازار از ایجاد شده و حمایت از مدیران بود که در این جلسه صورت گرفت.

وی ادامه داد: یکی دیگر از مصوبات این بود که قرار شد اختیارات بانک مرکزی در ساماندهی بازار ارز تا یک سال دیگر تمدید شود. امروز با یک ثبات قابل قبول در بازار از مواجه هستیم و ادامه این روند نیاز داشت اختیارات رئیس بانک مرکزی تمدید شود.

این مقام مسئول گفت: یکی دیگر از مصوبات درخصوص تنظیم بازار کالا و خدمات بود که برخی اشکالات در مصوبه قبلی مورد بحث قرار گرفت. بر این اساس تصمیم گرفته شد تا یک سال دیگر مصوبه دولت تمدید شود و چند قیمتی و مواردی از این قبیل صورت نگیرد. همچنین کنترل قیمت‌ها و اقدام به برچسب درج قیمت کالا از دیگر مصوبات بود.

ربیعی افزود: یکی دیگر از بحث ها تعیین اختیارات سازمان تعزیرات حکومتی بود که مقرر شد تا یک هفته قوه قضاییه و دولت فوریتی را برای مجلس ارسال کنند. در خصوص تعزیرات حکومتی هم اختیاراتی به سازمان تعزیرات حکومتی دادیم که بر اساس آن اختیارات می‌توانند با کم فروشی، گران فروشی یا خودداری از عرضه کالا به میزان متعارف تبعیض در فروش و موادی از این قبیل مقابله کنند تا بتوانند ثبات نسبی که در بازار ایجاد شده را بطور کامل کنترل کنند.

حمایت از تولید و رفع موانع تولید نیز از دیگر مصوبات این جلسه بود.