بیت‌کوین در تعطیلات آخر هفته 1000 دلار به جیب زد!

پرواز بیت کوین بر فراز قله 9 ماهه

11:21 - 1400/01/21
بهای بیت‌کوین با رشد هزار دلاری روزهای اخیر به اوج خود از آگوست گذشتهرسیده است. رهایی از نتایج تحقیقات مربوط به دادستانی نیویورک، کمک شایانی به رمزارزها برای فرار از کف قیمتی یک سال اخیر کرده است.
پرواز بیت کوین بر فراز قله 9 ماهه

دنیای بورس: به گزارش بلومبرگ بهای بیت‌کوین طی دو روز اخیر بیش از 6.9 درصد افزایش یافته و به سطح 7445 دلار رسیده است بر اساس داده‌های بیت‌استمپ «Bitstamp» پیش از شروع معاملات امروز قیمت این رمزارز 7323.86 دلار بود. بهای معاملات بسته شده بیت‌کوین در روز جمعه در سطح 6290 دلار قرار داشت.

ارزش بیت‌کوین به عنوان رایج‌ترین ارز دیجیتال موجود در بازار از 14 دسامبر گذشته دو برابر شده و این رمز ارز طی 6 روز گذشته شاهد صعود قیمت خود بوده است. پس از تشدید تنش‌های تجاری عمدتا مربوط به جنگ تعرفه‌ای آمریکا و چین که منجر به ریزش بازارهای سهام شد، فضای مناسبی برای رشد بیشتر بیت‌کوین فراهم شده است. نوسان این رمزارز در طول بیش از یک دهه از عمر آن بسیار پردامنه بوده و در سال 2017 توانسته است به اوج 19 هزار دلاری برسد.

ماه گذشته به دلیل تحقیقات دادستانی نیویورک بازار ارزهای مجازی کساد شد. دادستان کل لتیتا جیمز از پوشش غیر قانونی 850 میلیون دلاری دو شرکت ارز مجازی تتر «Tether» و بیت‌فینکس «BitFinex»  که جزو بزرگ‌ترین صرافی‌های رمزارز در جهان هستند، پرده برداشت. پس از این حادثه قیمت انواع کریپتوها تا 11 درصد سقوط کرد.