واگذاری احتمالی سرخابی‌ها تا پایان امسال

11:20 - 1400/01/21
وزیر ورزش امیدوار است با تشکیل کمیته ویژه، بحث خصوصی سازی سرخابی‌های پایتخت تا پایان امسال به سرانجام برسد.

پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان: مسعود سلطانی فر گفت: رسما اعلام می‌کنم که نظر دولت و وزارت ورزش این است که هر چه سریعتر ۲ باشگاه استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی واگذار شود.

به گفته وی هر یک روزی که زودتر این اتفاق بیافتد بیشتر مورد استقبال ما است، چون هم از نظر الزامات بین المللی به این موضوع اصرار داریم و هم فکر می‌کنیم باشگاه‌هایی که خصوصی باشند فرآیند رشد و توسعه خود را بهتر سپری می‌کنند.

وزیر ورزش و جوانان گفت: استقلال و پرسپولیس خمیرمایه اصلی فوتبال کشور هستند و با خصوصی شدن حتما می‌توانند در خصوص آموزش پایه تیم‌های خود کار‌های اساسی تری انجام دهند.

وی ادامه داد: در مقایسه با ۲ سال و نیم قبل که مسئولیت ورزش کشور را در دست گرفتیم، امروز این ۲ باشگاه وضعیت بسیار بهتری دارند. بحث تامین منابع مالی از اسپانسرینگ و تبلیغات آن‌ها بدون وابستگی به بودجه دولتی ساماندهی شده است. همچنین در زمینه مالیاتشان نشست‌های مختلفی با سازمان مالیاتی داشتیم و شفاف سازی کامل انجام دادیم تا با این شفاف سازی بخش مهمی از مشکلات این ۲ باشگاه حل شود.

سلطانی فر گفت: کمیته ویژه‌ای متشکل از تعدادی از نمایندگان مجلس، معاون ورزشی وزارت ورزش و جوانان، مدیران باشگاه استقلال و پرسپولیس، نمایندگان سازمان فرابورس، دیوان محاسبات و مرکز پژوهش‌های مجلس تشکیل می‌شود تا با برگزاری جلسات مستمر هفتگی موضوع واگذاری این ۲ باشگاه را پیگیری کنند تا این فرآیند در سال ۹۸ انجام و استقلال و پرسپولیس خصوصی شوند.