واکنش چین به توئیت جنجالی ترامپ

آمادگی هیات مذاکره چین برای سفر به آمریکا

11:19 - 1400/01/21
مقامات چینی قصد دارند برای ادامه مذاکرات تجاری این هفته به آمریکا را سفرکنند. این تصمیم پس از اعلام خبر افزایش تعرفه‌های اعمالی روی کالاهای آمریکایی از طرف ترامپ اتخاذ شده است.پیش‌تر اخباری مبتنی بر عقب‌نشینی مذاکره‌کنندگان چینی انتشار یافته بود که با بیانیه وزارت امور خارجه چین به کلی تکذیب شد.
آمادگی هیات مذاکره چین برای سفر به آمریکا

دنیای بورس: به نقل از رویترز شب گذشته ترامپ در پیام توئیتری اعلام کرد تعرفه اعمالی 10 درصدی بر روی 200 میلیارد کالای وارداتی چین را به 25 درصد افزایش خواهد داد و به زودی صدها میلیارد کالای دیگر چینی را هدف تعرفه‌های خود قرار خواهد داد.

به گزارش رویترز وزارت امور خارجه چین امروز اعلام کرد که هیات مذاکره این کشور علی‌رغم افزایش تعرفه‌های ترامپ بر روی کالاهای چینی این هفته به آمریکا سفر خواهند کرد و مذاکرات را ادامه خواهند داد.

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری خلق چین آقای گنگ شوآنگ در گفتگو با خبرنگاران تاکید کرد که تیم مذاکره به زودی عازم ایالات متحده خواهد شد، اما از پاسخ به این سوال که آقای لیو نخست‌وزیر این کشور به عنوان مذاکره کننده ارشد همراه هیات اعزامی خواهد بود یا خیر، خودداری کرد.

در پی توئیت جنجالی ترامپ در مورد افزایش تعرفه‌ها بازار جهانی متلاطم شده است. اکثر بازارهای سهام آسیایی تحت تاثیر موج کاهشی افت کردند، با این حال شدت ریزش در بازارهای چین بیشتر بوده و شاخص شانگهای کامپوزیت تا 5.6 درصد کاهش یافته است.