سقف‌شکنی‌های ادامه‌دار سهام بانک ملت/ آیا خبر «دنیای بورس» تایید می‌شود؟

11:18 - 1400/01/21
سهام بانک ملت امروز نیز با افزایش تقاضا تا نزدیک سقف قیمتی روزانه رشد کرد. علت نوسانات شدید قیمتی این سهم بر معامله‌گران سهام پوشیده نیست. تسعیر دارایی‌های ارزی بانک‌ها و انتظار برای صدور مجوز بانک مرکزی از مواردی است که افسار قیمتی سهام این بانک را در دست گرفته است. «دنیای بورس» در ماه‌های اخیر به بررسی اخبار پیرامون این موضوع پرداخته بود. دو هفته قبل نیز به شنیده‌ها از نرخ تسعیر احتمالی مورد توافق بانک مرکزی اشاره کرد.
سقف‌شکنی‌های ادامه‌دار سهام بانک ملت/ آیا خبر «دنیای بورس» تایید می‌شود؟

دنیای بورس: سهام بانک ملت امروز نیز به سمت سقف قیمتی روزانه در حال حرکت است. فارغ از موارد بنیادی و تحلیل این موارد باید گفت علت اصلی نوسانات قیمتی این سهم همچنان نرخ تسعیر ارز و احتمال شناسایی سود سنگین ناشی از این موضوع در صورت‌های مالی این بانک است. همچنان اما و اگرهای بسیاری در این خصوص وجود دارد.
در روزهای پایانی فروردین در گزارش با عنوان «آخرین شنیده‌ها از نرخ تسعیر ارز بانک‌ها» به این موضوع اشاره شده بود که بر اساس شنیده‌های موجود بانک مرکزی با بانک‌ها روی نرخ تسعیر دارایی‌های ارزی به توافق رسیده‌اند. بر این اساس نرخ تسعیر ارز میانگین نرخ نیما در نیمه دوم سال گذشته خواهد بود.
همچنان انتظار برای تایید رسمی این موضوع و ابلاغ نهایی آن از سوی نهاد ناظر پولی و ارزی وجود دارد با این حال همچنان اخبار پیرامون این موضوع داغ‌کننده سهام بانک ملت بوده است. در چنین شرایطی ماه‌های آینده شرایط حساسی برای سهام بانک ملت رقم خواهد خورد. صورت‌های مالی 12 ماهه تعیین‌کننده نوسانات قیمتی خواهد بود. همان‌طور که در گزارشی در بهمن سال گذشته نیز اشاره شد باید در انتظار شناسایی سود تسعیر ارز بانک‌ها در صورت‌های مالی 12 ماهه بود. مطابق با انتظارات اخبار پیرامون این موضوع همچنان داغ است و شاید همین موضوع بتواند راه‌ را برای سقف‌شکنی‌های موجود فراهم آورد. در این میان البته جزئیات اخبار از اهمیت بالایی برای معامله‌گران برخوردار خواهد بود. البته پس از رشدهای اخیر باید به افزایش ریسک معاملات سهام این بانک نیز توجه داشت.