آخرین وضعیت جفت‌ارزها در بازار فارکس

افت یوآن/ثبات دلار/رشد پوند

11:18 - 1400/01/21
پس از آنکه اولین موج از داده‌های اقتصادی سه‌شنبه نتوانست تغییری دراماتیک در ارزهای قدرتمند ایجاد کند، دلار در معاملات ابتدای روز اروپا با نوسان کم فرکانس به کار خود ادامه می‌دهد.
افت یوآن/ثبات دلار/رشد پوند

دنیای بورس: صبح امروز سازمان ملی آمار چین گزارش شاخص مدیران خرید این کشور در ماه آوریل را منتشر کرد. این شاخص که در دو بخش صنعتی و غیرصنعتی ارائیه می‌شود، نتوانست در هیچ کدام از دو حوزه یاد شده عملکرد قابل قبولی ارائه دهد. کاهش تجارت با آمریکا به دلیل جنگ تعرفه‌ای بین دو کشور و محدودیت‌ها در صادرات محصولات و خدمات تکنولوژی 5G از جمله دلایل عقب ماندن رشد اقتصادی چین محسوب می‌شود.

به اعتقاد کارشناسان این بر اساس این آمار دولت چین به حمایت‌های مالی خود از بخش صنعتی از طریق محرک‌های زیرساختی ادامه داده و اعتبار کافی به منظور حمایت از بخش‌های خصوصی کوچک اختصاص خواهد داد تا بتواند بازار کار این کشور را متعادل سازد.

پس از انتشار این گزارش یوآن چین، دلار استرالیا و کیوی نیوزلند اندکی اصلاح شدند.

پس از انتشار شاخص مدیران چین، نرخ تولید ناخالص فرانسه اعلام خواهد شد. تولید ناخالص داخلی آمریکا که هفته گذشته منتشر شد حاکی از رشد فراتر از انتظار بود. با این حال رشد 0.3 درصدی بیش از پیش‌بینی عمدتا مرتبط با مشارکت موجودی‌های آمریکا بود که معمولا در ماه‌های پایانی سال محاسبه می‌شوند و همین نکته سطح خوش‌بینی‌ها به رشد ادامه‌دار اقتصاد ایالات متحده را تح‌الشعاع قرار داد.

گزارش اعتماد مصرف‌کننده آلمان بدون تغییر خاصی نسبت به ماه مارس ثابت بود و سیگنال خاصی به بازار مخابره نکرد.

امروز همچنین تخمین اولیه از تولید ناخالص داخلی حوزه یورو انتشار خواهد یافت و پس از آن آمار نرخ‌بیکاری آلمان منتشر خواهد شد.

ارزش یورو امروز به 1.1192 دلار رسید و این ارز توانست روند بهبود اوضاع خود از اوج دو هفته پیش را تداوم بخشد.

امروز شاخص دلار که نشانگر قدرت این ارز در مقابل سبدی متشکل از 6 ارز رقیب است، 0.05 درصد افت کرد و به سطح 97.505 واحد رسید.

بهای پوند انگلستان نیز بدون توجه به اخبار سیاسی موجود افزایش یافت. روزنامه سان این کشور امروز خبر داد که ترزا می نخست‌وزیر این کشور به نشست داخلی حزب خود فراخوانده شده و احتمال درخواست کناره‌گیری از وی بالا رفته است. این نشست در ماه ژوئن و پس از برگزاری انتخابات پارلمانی اتحادیه اروپا برگزار خواهد شد. به نظر می‌رسد ظاهر محافظه‌کارانه ترزا می مانع از جذب حمایت برای حزب تازه‌تشکیل برگزیت خواهد بود. شرایط در حرب مخالف کارگر نیز نامشخص است، جایی که مواضع جرمی کوربین با نظر برخی اعضا در خصوص تعهد به رفراندوم دوم در مانفیست حزب کارگر برای انتخابات اروپا در تضاد است.