تولید قیر جدید در « شپاس »

10:34 - 1400/01/21
نفت پاسارگاد برای نخستین بار در ایران موفق به تولید یک نوع قیر جدید با استاندارد جهانی و متناسب با حجم ترافیک جاده‌ای با نام پی جی پلاس (+PG) شد.

نفت پاسارگاد: پیش از این تولید قیرهای متناسب با شرایط آب و هوایی انجام می‌شد که با تلاش متخصصان، نفت پاسارگاد به دانش تولید قیر براساس حجم ترافیک جاده‌ای نیز دست یافت. طبقه‌بندی قیرها بر اساس عملکردی با عنوان پی‌جی ( PG) از حدود چهار سال قبل در ایران شروع شده و نفت پاسارگاد در تولید این نوع قیر در کشور پیشرو است. قیرهای پی جی (PG) عمدتا منطبق با شرایط آب و هوایی بوده ولی در نوع جدیدی که در نفت پاسارگاد تولید شده است قیر بر اساس نوع ترافیک نرمال، سنگین، خیلی سنگین و فوق سنگین تولید می‌شود.

در این نوع قیر جدید علاوه بر شرایط ترافیکی، شرایط آب و هوایی که در انواع دیگر قیر‌های پی جی (PG) دیده شده بود نیز وجود دارد و می‌توان گفت کشور ایران به دانش تولید به روز‌ترین مدل قیر دست یافته است. بار ترافیکی یکی از عامل‌های اصلی پایین آمدن عمر آسفالت بوده و چنانچه از این محصول جدید در جاده‌ها استفاده شود عمر آسفالت افزایش قابل توجهی می‌یابد. نفت پاسارگاد آمادگی تولید این محصول در حجم انبوه و متناسب با نیاز اعلام شده از سوی دستگاه‌های مسوول را دارد. رونمایی از این محصول جدید نفت پاسارگاد با حضور مسوولان در بهمن سال‌جاری انجام می‌شود.