با اغاز روند شناسایی سود در جفت ارزهای اصلی رقم خورد

بازگشت شاخص دلار به مدار صعود

10:27 - 1400/01/21
پس از افت شاخص دلار در سه جلسه معاملاتی اخیر، این نماگر در صبح امروز توانست به مدار صعود بازگردد. آغاز روند شناسایی سود در جفت ارزهای اصلی به بهبود وضعیت دلار آمریکا در برابر ارزهای مطرح جهان کمک شایانی کرده است.
بازگشت شاخص دلار به مدار صعود

پس از سخنان رئیس بانک مرکزی آمریکا در پایان هفته گذشته مبنی بر احتمال بازنگری در روند افزایش نرخ بهره، دلار این کشور در برابر بسیاری از ارزهای مطرح جهان روندی نزولی را تجربه کرد. تداوم تعطیلی دولت آمریکا نیز در ایجاد فشار بر این ارز تاثیرگذار بود.

پس از افت نسبتا ملموس شاخص دلار در روزهای اخیر، از صبح امروز روند شناسایی سود درجفت ارزهای اصلی آغاز و به تزلزل ارزش یورو، دلار استرالیا و ین ژاپن در برابر دلار آمریکا منجر شده است.

پوند انگلیس نیز در روز سه‌شنبه روندی نزولی را در برابر دلار آمریکا تجربه می‌کند. فعالان بازار ارز معتقدند با توجه به تحولات پیش‌رو در زمینه برگزیت، پوند در چند هفته آتی روندی پرنوسان را پشت سر خواهد گذاشت.

در تقویم اقتصادی امروز گزارش تجارت خارجی و همچنین فرصت‌های شغلی آمریکا در ماه نوامبر از اهمیت شایانی برخوردار اند. هر دو گزارش بعد از ظهر سه‌شنبه منتشر خواهند شد.

تا این لحظه از معاملات روز دوشنبه شاخص دلار با افزایشی 0/2 درصدی در سطح 95/9 واحد قرار گرفته است.