برنامه سایپا برای نوسازی خودروهای تجاری‌

09:28 - 1400/01/21
سایپا در خصوص نوسازی ناوگان فرسوده تجاری سنگین برنامه‌ریزی کرده تا آخر مهر امسال ۸ هزار خودرو را ثبت سفارش و کارهای اجرایی را برای ورود آن‌ها به ناوگان انجام دهد.

فارس: مدیرعامل سایپا در خصوص نوسازی ناوگان فرسوده تجاری معتقد است با انجام مراحل بانکی می‌توانند ۸ هزار دستگاه خودروی جایگزین را وارد ناوگان حمل‌و‌نقل کنند. محستن قاسم جهرودی در پاسخ به این پرسش که با خروج شرکت کامیون‌سازی ولوو از ایران، این اقدام‌ها چگونه انجام می‌شود؟ گفت: قطب‌های جدید خودروسازی در دنیا شکل گرفته است و این قطب‌ها با هزینه‌های پایین و کیفیت بالا تولید می‌کنند.

جهرودی اظهار کرد: ما این قطب‌ها را شناسایی کرده‌ایم؛ درست است که ولوو از ایران رفته و خط مشی آن‌ها کار کردن با ما نیست، اما به هر حال با خودروسازان دیگر مذاکراتی داشته‌ایم و کارها در وزارت صنعت انجام شده و منتظر حل مسائل بانکی هستیم. 

مدیرعامل سایپا در مورد قیمت خودروهای تولیدی این شرکت گفت: در مورد قیمت‌ها ما تابع وزارت صنعت، معدن و تجارت هستیم و تاکنون افزایش قیمتی نداشته‌ایم و منتظریم سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان در مورد قیمت‌ها نظر بدهد. وی همچنین در خصوص طرح‌های افزایش کیفیت در گروه خودروسازی سایپا گفت: مساله تحریم موضوع کوچکی نیست، ما پول داریم، اما در دنیا پول ما را نمی‌پذیرند. به گفته وی به هر حال بعضی شرکت‌ها تشخیص داده‌اند که با ما در این برهه کار نکنند، اما ما تمام تلاش خود را برای بقای خودمان خواهیم داشت.