علی لاریجانی:

تصویب 2 لایحه FATF در مجلس

09:14 - 1400/01/21
 لایحه اصلاح قانون مبارزه با پولشویی و لایحه الحاق به کنوانسیون مبارزه با جرایم سازمان یافته فراملی (پالرمو)، اعاده شده از شورای نگهبان، با رای اکثریت قاطع نمایندگان به تصویب رسید.

ایرنا: علی لاریجانی؛ رییس مجلس امروز اعلام کرد: لوایح مبارزه با پولشویی و پالرمو از لوایح چهارگانه مرتبط با مقدمات پیوستن به کارگروه FATF به مجمع تشخیص مصلحت نظام فرستاده می‌شود. وی همچنین تاکید کرده بود: الحاق به کنوانسیون مبارزه با جرایم سازمان یافته فراملی با حق تحفظ امکان‌پذیر بوده است. محمود صادقی؛ نماینده تهران نیز در همین باره تاکید کرده: لایحه اصلاح قانون مبارزه با پولشویی و لایحه الحاق به کنوانسیون مبارزه با جرایم سازمان یافته فراملی (پالرمو)، اعاده شده از شورای نگهبان، با رای اکثریت قاطع نمایندگان به تصویب رسید. لاریجانی پیش‌تر گفته بود برخلاف برنامه اعلام شده برای صحن علنی بررسی دو لایحه جنجالی را در دستور کار قرار داد.

لایحه اصلاح قانون مبارزه با پولشویی و لایحه پیوستن ایران به کنوانسیون پالرمو به صورت ویژه در دستور صحن علنی امروز مجلس قرار گرفت. در برنامه اعلام شده برای صحن علنی بررسی این دو لایحه در دستور کار نبود اما بنا بر نظر هیئت رئیسه به صورت ویژه امروز در دستور کار قرار گرفت. از دید ناظران سیاسی این موضوع مقدمه توافق با طرفین اروپایی برجام است.

در همین حال محمدرضا پورابراهیمی؛ رییس کمیسیون اقتصادی مجلس هم اعلام کرد: بنا بر پیشنهاد حشمت‌اله فلاحت پیشه؛ رییس کمیسیون‌های امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نشست مشترک روسای کمیسیون‌ها در خصوص FATF با حضور مسئولان مربوطه در کمیسیون امنیت ملی برگزار می‌شود.

در همین رابطه نیز بخوانید:

زمان بررسی لایحه CFT در مجلس

نامه مجمع درباره لایحه مبارزه با پولشویی

در این خصوص بیش‌تر بدانید: همه چیزهایی که باید در FATF بدانید