تسهیلات به بانک‌‌ها، مشروط شد

14:35 - 1400/01/18
اعطای هرگونه تسهیلات و یا ایجاد تعهدات به بانک‌ها و موسسه‌های اعتباری خصوصی و دولتی مشروط به اخذ مجوز از سازمان خصوصی‌ سازی شد.

خانه ملت: نمایندگان مجلس در نشست علنی امروز، در جریان بررسی لایحه برنامه ششم توسعه اقتصادی،اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران اعطای هرگونه تسهیلات و یا ایجاد تعهدات را به بانک‌ها و موسسه‌های اعتباری خصوصی و دولتی مشروط به اخذ مجوز از سازمان خصوصی‌‌سازی دانستند.

در بند 2 لایحه برنامه ششم توسعه ذکر شده است که به‌منظور نظارت بیشتر بر بنگاههای در حال واگذاری و همچنین بنگاه‌های واگذار شده به صورت کنترلی، در چارچوب مصوبات هیات واگذاری، اسامی این بنگاه‌ها از سوی سازمان خصوصی‌سازی به سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و بانک مرکزی اعلام می‌شود.

همچنین سازمان ثبت اسناد و املاک کشور مکلف است ثبت صورت‌جلسات مجامع عمومی و هیات مدیره و همچنین نقل و انتقال اموال و املاک بنگاه‌های مزبور را پس از اخذ مجوز کتبی از سازمان خصوصی‌سازی انجام دهد.

بانک مرکزی موظف است در دستورالعمل اعلامی به بانک‌ها و موسسه‌های اعتباری خصوصی و دولتی، اعطای هرگونه تسهیلات و یا ایجاد تعهدات را به بنگاه‌های مذکور مشروط به اخذ مجوز از سازمان خصوصی‌سازی کند.