پیش‌بینی قیمت طلا در روز دوشنبه

13:30 - 1400/01/18
در اولین روز معاملات هفتگی در بازار جهانی، قیمت طلا وارد محدوده منفی شده است. رشد شاخص دلار در روز دوشنبه اصلی‌ترین عامل ایجاد فشار بر بازار در برهه کنونی به حساب می‌آید. در این میان شواهدی از بازگشت روند در بازار شکل گرفته است.
پیش‌بینی قیمت طلا در روز دوشنبه

شاخص دلار در معاملات امروز با رشدی 0/15 درصدی به 95/3 واحد رسیده و در نزدیکی سقف دو هفته اخیر قرار گرفته است. رشد ارزش دلار در برابر سبدی از ارزهای مطرح جهان، تقاضا برای طلا را از سوی استفاده کنندگان از ارزهای غیر دلاری کاهش داده است.

در عین حال امروز گزارش اقتصادی تاثیرگذاری در تقویم اقتصادی به چشم نمی‌خورد و همین امر نیز باعث افزایش تاثیرگذاری معامله‌گران تکنیکال در بازار شده است.

هم اکنون هر اونس طلا در بازار کامکس در قرارداد ماه دسامبر با قرارگیری در سطح 1220 دلار، افت قیمتی 3 دلاری را منعکس می‌کند. در بازار نقدی بیش از یک دلار دلار افت کرده و در سطح 1212/6 دلار قرار گرفته است.

 

پیش بینی دوشنبه (چهارچوب زمانی روزانه در بازار نقدی):

سیگنال‌های نزولی : تثبیت قیمت در سطوح پایین‌تر از میانگین‌های موزون نمایی 5 روزه (1214)، 13 روزه(1220 دلار) و 62 روزه (1252 دلار).

هشدار بازگشت روند:  هیستوگرام MACD د حال تلاش برای شکستن خط سیگنال به سمت بالا است اما RSI هنوز با محدوده فروش هیجانی فاصله دارد.

سیگنال تایید بازگشت روند: واگرایی در نمودار RSI به چشم نمی خورد اما در نمودار MACD واگرایی ضعیفی دیده می شود.

حمایت های پیش‌رو: در صورت افت قیمت، حمایت 1209 و سپس 1204 دلار پیش روی طلا قرار دارد. سناریوی بدبینانه سقوط قیمت به مرز روانی 1200 دلار است

مقاومت های پیش رو: در صورت صعود قیمت، اولین مقاومت مهم در سطح میانگین 5 روزه (1214 دلار)  دیده می‌شود و مقاومت بعدی  منطبق با میانگین 13 روزه (1220 دلار) است.

نتیجه‌گیری:  هشدارهایی در زمینه  بازگشت روند صادر شده و سیگنال ضعیفی نیز درتایید آن شکل گرفته است. احتمال بازگشت روند در روز جاری دور از ذهن نیست. تثبیت قمیت در سطوح بالاتر از میانگین 5 روزه تاثیر شایانی در شکل‌گیری روند آتی بازار دارد.