معامله‌گران به انتظار نتایج نشست فدرال رزرو نشسته‌اند

روز سرنوشت ساز بازار جهانی ارز

12:56 - 1400/01/18
پس از صعود شاخص دلار در شب گذشته به لطف انتشار گزارش اطمینان مصرف‌کنندگان آمریکا، این نماگر در آستانه برگزاری نشست فدرال رزور روندی باثبات را تجربه می کند.
روز سرنوشت ساز بازار جهانی ارز

انتشار گزارش بهتر از انتظار شاخص قیمت مصرف کننده اتحایه اروپا و تولید ناخالص داخلی کانادا در روز گذشته، شاخص دلار را کمی زیر فشار قرار داد. در ادامه اما شب گذشته شاهد انتشار نتایج امیدوارکننده در گزارش شاخص اطمینان مصرف‌کنندگان آمریکا بودیم امری که از دلار این کشور در برابر سبدی از ارزهای مطرح جهان حمایت کرد.

امروز نشست بانک مرکزی آمریکا آغاز خواهد شد. همانگونه که روز گذشته اعلام شد، به نظر نمی‌رسد تغییری در نرخ بهره از سوی سران نهاد مذکور ایجاد شود اما سرمایه‌گذاران منتظر دریافت سیگنال‌هایی در زمینه چشم‌انداز افزایش این نرخ هستند.

در عین حال امروز گزارش‌های بسیار مهمی در تقویم اقتصادی خودنمایی می‌کند. ظهر چهارشنبه گزارش شاخص مدیران خرید تولیدی آلمان منتشر خواهد شد و در ادامه نیز موسسه ADP گزارش مشاغل ایجاد شده در ماه جولای آمریکا را به اطلاع فعالان اقتصادی خواهد رساند. گزارش شاخص مدیران خرید تولیدی آمریکا که قرار است از سوی موسسه ISM منتشر شود نیز از اهمیت بالایی برخورداد است. در این میان از آنجایی که کفت ترازو در جفت ارز یورو- دلار از دید تکنیکال در بازه روزانه بیشتر به سوی فروش سنگینی می‌کند، نتایج این دو گزارش می تواند به نوسان ملموسی در نرخ برابری دو ارز  منجر شود.

بدین ترتیب شاخص دلار تا این لحظه از معاملات روز ‌چهارشنبه با رشدی مختصر به 94/61 واحد رسیده است.