نوسان محدود دلار آمریکا در بازار جهانی

11:54 - 1400/01/18
پس از رشد شاخص دلار به تبع افزایش اسناد خزانه 10 ساله آمریکا در شب گذشته، این نماگر صبح امروز روندی آرام را پشت سر می‌گذارد.
نوسان محدود دلار آمریکا در بازار جهانی

شب گذشته بازده اسناد خزانه 10 ساله آمریکا به اوج 5 هفته اخیر رسید و همین امر نیز حمایت مناسبی را از دلار این کشور در برابر ارزها مطرح جهان به عمل آورد. رشد شاخص دلار در حالی روی داد که آمار فروش خانه های موجودی این کشور در ماه جولای ضعیف‌تر از انتظار بود اما در نهایت سرمایه گذاران در تحلیل خود به صعود بازده اسناد خزانه وزن بیشتری دادند.

در عین حال فعالان بازار از افزایش خرید ین در معاملات صبح امروز خبر می دهند امری که رشد ابتدای روز دلار آمریکا در برابر این ارز راخنثی کرده است. به گفته معامله‌گران، صادرکنندگان ژاپنی برای تبدیل ارزهای خارجی به ین، از صبح امروز سطح فعالیت خود را در بازار بالا برده اند.

ظهر سه‌شنبه قرار است شاخص مدیران خرید تولید آلمان در ماه جولای منتشر شود. نتیجه این گزارش مسلما تاثیری ملموس بر یورو خواهد داشت. در ادامه نیز شاخص مدیران خرید اتحادیه اروپا به اطلاع فعالان اقتصادی خواهد رسید. از شاخص مدیران خرید تولیدی آمریکا نیز می توان به عنوان مهمترین گزارش اقتصادی عصر امروز نام برد.

بدین ترتیب شاخص دلار تا این لحظه از معاملات روز ‌سه‌شنبه با رشدی مختصر به 94/67 واحد رسیده است.