آخرین اخطار سازمان امور مالیاتی به بانک‌ها

11:25 - 1400/01/18
سازمان امور مالیاتی کشور آخرین اخطار خود به بانک‌ها برای اعلام دارایی مشتریان‌شان را اعلام کرد.

خبرگزاری مهر: دادستان انتظامی مالیاتی سازمان امور مالیاتی گفته است: همه بانک‌ها و موسسه‌های مالی و اعتباری که اطلاعات مورد نیاز پایگاه اطلاعات هویتی، عملکردی و دارایی مودیان مالیاتی را در اختیار دارند، موظف به ارایه اطلاعات به این سازمان هستند.

عباس بهزاد ضمن اشاره به همکاری عمده بانک‌ها و موسسه‌های مالی و اعتباری با سازمان امور مالیاتی کشور تاکید دارد: در خصوص چند بانک و موسسه مالی و اعتباری که تاکنون همکاری لازم را معمول نکرده‌اند، این دادستانی شفاف‌سازی لازم و اعلام اخطار را به عمل آورده و اخیرا آخرین اخطار نیز کتبا اعلام شده است.

به گفته بهزاد در صورتی که این چند بانک و موسسه مالی و اعتباری تا پایان مهلت تعیین شده، بسته‎های اطلاعاتی خود را به هر دلیل و بهانه‌ای به نظام مالیاتی کشور ارسال نکنند که این امر موجبات عدم شفافیت مالی و زمینه فرار مالیاتی و پولشویی را فراهم می‌سازد، دادستانی انتظامی مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور حسب وظایف قانونی خود علیه آن دسته از مدیرانی که مرتکب تخطی از قانون شده‏‌اند، اعلام جرم خواهد کرد.

پیش از این علی مطهری؛ عضو هیات رئیسه مجلس گفته بود که آستان قدس رضوی یک موسسه عظیم اقتصادی است و باید به دولت مالیات بپردازد.